دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲

زندگی توران میرهادی؛

مادر ادبیات کودک و نوجوان ایران در برنامه «چرخ»

برنامه چرخ

سینماپرس: چهل‌ونهمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۲۸ مهر، با بررسی تحولات دنیای برنامه‌نویسی در ۱۰ سال گذشته روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش سینماپرس، در این قسمت «چرخ»، سیدمحمدحسین خلیلی، روزنامه‌نگار علم با محمود شهبازیان، کارشناس نرم‌افزار درباره‌ی دنیای برنامه‌نویسی گفت‌وگو می‌کند. یک برنامه‌نویس به کمک یک زبان برنامه‌نویسی منظور خود را به یک نرم‌افزار منتقل می‌کند. برنامه‌نویس شخصی است که سعی می‌کند برای مسئله‌ها بهترین پاسخ‌ها را پیدا کند و آنها را به کمک زبان‌های برنامه‌نویسی به کامپیوتر منتقل کند. به این صورت کامپیوتر اطلاعات دریافتی را پردازش می‌کند و خروجی کار را نمایش می‌دهد.
 در بخش‌ دیگری از این قسمت «چرخ»، وحید رونقی، مجری و گوینده‌ی رادیو و تلویزیون، زندگی توران میرهادی، مادر تعلیم و تربیت را روایت خواهد کرد. او ۶۰ سال از عمرش را وقف کودکان کرد، مدرسه‌هایی با پیشرفته‌ترین و انسانی‌ترین دیدگاه‌های آموزش و پرورش راه‌اندازی کرد و سرپرست فرهنگ‌نامه‌ی کودکان و نوجوانان بود. به خاطر همین به او لقب «مادر ادبیات کودک و نوجوان ایران» هم داده‌اند.
فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.