دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

کرونا و لزوم آینده نگری برای حفظ سینما/۷

توکلی: چرا باید اجازه دهیم جان هنرمندان فرهیخته از بین برود؟/ مسئولان فرهنگی به فکر گرسنگی و بیکاری هنرمندان باشند

رضا توکلی

سینماپرس: رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: چرا باید اجازه دهیم جان هنرمندان فرهیخته برای تولید یک سری پروژه از بین برود؟ گویا جان اهالی سینما برای هیچ کس مهم نیست و به همین علت هم ما شاهد تولید پروژه های سینمایی و تلویزیونی و شیوع و گسترش ویروس کرونا در پشت صحنه این آثار هستیم!

بازیگر فیلم های سینمایی «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «آخرین شناسایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: گویا برای عده ای از مسئولان و مدیران و افراد صاحب سرمایه درک شرایط موجود به خوبی اتفاق نیفتاده و به همین علت هم می بینیم که مثل گذشته رفتار می کنند و سعی دارند به غلط همه چیز را عادی جلوه دهند. این در حالی است که کرونا با کسی شوخی ندارد و با جان انسان ها معامله می کند.

این سینماگر با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تا همین حالا برای حدود ۴-۵ پروژه از شهرستان های مختلف با بنده تماس گرفتند اظهار داشت: نکته قابل تأمل آنجا است که همه عزیزانی که تماس می گیرند تأکید دارند که پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم ها و سریال ها رعایت می شود. اما آیا چنین چیزی امکان دارد؟ بی تردید آنچه باید در پروژه ها اتفاق بیفتد انجام نمی شود و به همین علت هم بسیاری از هنرمندان پروژه ها را در این ایام کرونایی قبول نمی کنند.

توکلی تصریح کرد: آنچه جای بحث، تعمق و تفکر دارد این است که چرا در این بحران کرونا پروژه ها همچنان مانند ایام عادی می توانند تولید شوند؟ بی تردید همه ما می دانیم که شرایط روز به روز بحرانی تر و سخت تر می شود و به قیمت از بین رفتن انسان های شریف نباید اجازه داد که این پروژه ها تولید شوند. آنچه همه هنرمندان انتظار دارند این است که مسئولان فرهنگی برخورد قاطعانه تری با تهیه کنندگان پروژه ها داشته باشند چرا که خبرهایی که از پشت صحنه پروژه های مختلف سینمایی و تلویزیونی به گوش می رسد اصلاً خوب نیست و نشان از وخیم بودن اوضاع دارد.

وی متذکر شد: از خانه سینما گرفته تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مراکز و نهادهای فرهنگی برای ارزش نهادن به جان هنرمندان و اهمیت دادن به حوزه فرهنگ باید تصمیمی قاطع راجع به تعطیلی پروژه های سینمایی و تلویزیونی بگیرند و نباید اجازه دهند بیش از این همه چیز به صورت باری به هر جهت پیش برود.

توکلی در خاتمه این گفتگو با تأکید بر اینکه مسئولان فرهنگی در این روزهای کرونایی به فکر گرسنگی و بیکاری هنرمندان باشند خاطرنشان کرد: اگر هنرمندان غم نان نداشته باشند مجبور نمی شوند در این ایام کرونایی به خواسته غلط برخی افراد تن در بدهند و جان خودشان و عزیزان شان را در خطر انداخته و مشغول به کار شوند. بنده امیدوارم مسئولان فرهنگی در این ایام کرونایی به فکر بیکاری و گرسنگی گسترده هنرمندان باشند و بخشی از دردها و آلام زندگی آن ها را تسکین دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.