شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸

با حلول ماه ربیع الاول؛

تلویزیون اینترنتی اربعین به کار خود پایان داد

تلویزیون اینترنتی اربعین

سینماپرس: آخرین قسمت از برنامه شبکه تلویزیونی اربعین، در روز پایانی ماه صفر پخش شد.

به گزارش سینماپرس، آخرین قسمت از برنامه شبکه تلویزیونی اربعین، شنبه ۲۶ مهر مصادف با شهادت امام رضا (ع) و روز پایانی ماه صفر، پخش شد. این ویژه برنامه از ساعت ۱۲ آغاز شد. مناجات خوانی و ارتباط زنده با مشهد مقدس چراغ برنامه امروز را روشن کرد. این بخش که "به تو از دور سلام" نام دارد، ۵۰ دقیقه حال و هوای مخاطبان برنامه را معطوف به مقبر نورانی مشهد مقدس و آماده برای تماشای برنامه کرد. پس از این بخش و شعر خوانی صابر خراسانی و مداحی حاج میثم مطیعی و حاج محمود کریمی، گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین سعیدی آغاز شد. این گفتگو در سوریه انجام شده بود.  

محبت آنلاین از دیگر بخش‌های برنامه امروز تلویزیون اینترنتی اربعین بود. در این بخش احمد مصطفی سلیمان نویسنده و پژوهشگر در زمینه دینی از مسکو به صورت اسکایپ با تهران ارتباط گرفت. او در صحبت هایش به توسعه فرهنگ اسلامی در دنیا و خاموش نشدن نوای الله اکبر گفت.

درادامه سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان کارشناس مذهبی پخش شد. این پژوهشگر دینی درباره انسان شناسی و امام شناسی صحبت کرد.

در بخش بعدی ارتباط زنده با عظیم زاده در روضة الشهدای بیروت بر قرار شد. عظیم زاده در محل دفن شهدای لبنان گزارش کوتاهی از برنامه‌های مذهبی در بیروت در آخرین روز ماه صفر ارائه کرد.

سپس ارتباط تلفنی با دکتر جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت برقرار شد. روابط عمومی وزارت بهداشت آیتم‌ها و بخش‌هایی مانند مجموعه مستند "شاه راه" را تهیه و از طریق تلویزیون اینترنتی اربعین تقدیم حضور عاشقان حسینی کرده بود. جهانپور در این گفت‌وگوی تلفنی به تعامل با سازمان صدا و سیما و تولیدات مشترک برای مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد.

سپس حامد جلیلی خواننده آیینی در استودیو حاضر شد. او ابتدا گفت: سال گذشته برای نخستین بار به زیارت اربعین حسینی رفتم. آنجا فهمیدم چه نعمت بزرگی را سال‌های گذشته از دست دادم.

پس از پخش تصاویری از حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) نماهنگ دلتنگی پخش شد. این نماهنگ که اثری عربی_فارسی است، با صدای قحطان البدیری و حامد جلیلی تولید شده بود. در ادامه قطعه "مقصد، حرم" پخش شد.

با حضور حجت الاسلام و المسلمین جهانگیری استاد و حوزه و دانشگاه بخش محبت آنلاین آغاز شد. حجت الاسلام و المسلمین دکتر جهانگیری مجری این بخش بود و در شب‌هایی که تلویزیون اربعین مهمان خانه عاشقان حسینی بود، با چند تن از پژوهشگران دینی در سراسر دنیا ارتباط تصویری برقرار کرد.

"تازه ها" بخش بعدی برنامه بود که به بیان اخبار و گزارش‌های اربعینی و مذهبی در سراسر جهان پرداخت.

آیین اختتامیه شبکه تلویزیونی اربعین با حضور دکتر فهیم دانش مدیر امور بین الملل و مهندس سعید مقیسه معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما در استودیو، ادامه پیدا کرد. دانش گفت: با توجه به شرایط نامطلوبی که کرونا رقم زد و مردم شریف نتوانستند خود را به پیاده روی اربعین حسینی برسانند، این تلویزیون اینترنتی فعال شد که زیارت از راه دور میسر شود.

دکتر حریرچی معاون وزارت بهداشت در این بخش از برنامه طی یک تماس تصویری روی خط آمد. حریرچی درباره اهمیت فعالیت این شبکه در زیارت از راه دور و ارتباط قلبی با ائمه معصومین صحبت کرد.

در ادامه کاکایی فعال در مجمع جهانی صلح اسلامی و کیانی فعال در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استودیو حاضر شدند و درباره فعالیت‌های رسانه‌ای برای از راه دور گفتند و از عوامل تقدیر کردند. در این زمان بخشی از برنامه به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش شد.

سپس کامران نجف زاده از طریق ارتباط تصویری روی آنتن آمد و گفت: اربعین چند سال پیش در پیاده روی حضور پیدا کردم و فعالیت رسانه‌ای داشتم. چنین فعالیتی کار بسیار سخت و دشواری است؛ به همین دلیل به همه همکارانم در تلویزیون اینترنتی اربعین تسلیت می‌گویم. اینجا در آمریکا نیز فعالیت‌های اربعینی مانند سال‌های گذشته برقرار بود.

این بخش از برنامه نیز به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش شد.

حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما بخش دیگری از برنامه بود. وی گفت: زمانی که امام حسین (ع) به شهادت رسیدند، تا چند سال عزاداری پر شوری را به دلیل محدودیت‌های حکومت آن زمان شاهد بودیم. اما حالا اتفاقی افتاده که همه جا از امام حسین (ع) صحبت می‌کنند.

گفتگو با زهرا هادی خواهر شهید ابراهیم هادی در آخرین قسمت از بخش محبت آنلاین اتفاق افتاد.

قاسم زاده از لندن و احمد علوی از کربلا دیگر ارتباط‌های زنده برنامه را تشکیل دادند. به این ترتیب با حلول ماه ربیع تلویزیون اینترنتی اربعین پس از پخش ۲۲ برنامه به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.