شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

مدیر سینما آزادی:

نظام تولید و اکران سینما نهایتا به تولید و اکران آثاری می‌انجامد که مخاطب چندانی ندارد

سالن سینما؛ گیشه؛ فروش بلیط؛ کرونا

سینماپرس: سجاد نوروزی (مدیر سینما آزادی) درباره لزوم توجه به آثار هنری در سینما گفت: سینماگر نباید تحلیلش این باشد که من برای مردم فیلم نمی‌سازم بلکه برای یک تیپ خاص اثری تولید می‌کنم. هیچ تناقضی وجود ندارد بین اینکه بتوانیم مخاطبان عام را جذب و در عین حال تعهد هنری و استانداردهای فرمی را رعایت کنیم.

به گزارش سینماپرس، سجاد نوروزی (مدیر سینما آزادی) در گفتگو با ایلنا، با اشاره به اینکه چند روزی است فیلم‌های «هنروتجربه» در این سینما به نمایش درآمده است، بیان کرد: از آنجا که ماهیت سینما آزادی دربرگیرنده مخاطب عام و خاص با هم است و من احساس کردم مخاطب خاص سینما هم قصد دارد فیلم‌های متفاوتی را ببیند و به سینما به مثابه یک هنر نگاه می‌کند، تصمیم گرفتیم فیلم‌های «هنروتجربه» را در این سینما اکران کنیم چراکه جای چنین فیلم‌هایی در سینما آزادی خالی بود.  

وی ادامه داد: به دلیل محدودیت تعداد سالن‌ها امکان اکران همه فیلم‌های گروه «هنروتجربه» در این سینما نیست اما قرار است بهترین فیلم‌های این موسسه را روی پرده ببریم.  

مدیر سینما آزادی در پاسخ به این پرسش که این سینما روزانه چند سانس را به فیلم‌های گروه «هنروتجربه» اختصاص داده است، بیان کرد: بستگی به کشش فیلم و تعداد مخاطبان آن دارد. در واقع همه وجوه این امر را خود مخاطب تعیین می‌کند و باید ببینیم استقبال مخاطبان چگونه خواهد بود تا برای اکران فیلم‌ها برنامه‌ریزی کنیم.  

به گفته نوروزی، تبلیغاتی برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان گروه «هنروتجربه» که سینما آزادی به نمایش آثار این گروه سینمایی نیز پرداخته، برنامه ریزی شده است.  

وی درباره اهمیت و توجه به سینمای هنری اظهار کرد: این موضوع ۲ بخش دارد. بخش اول شرایط تولید اینگونه فیلم‌ها و نحوه اکران آن است. سینماگری که با نگاه خاص خود به سینما دغدغه‌های مفهومی دارد و می‌خواهد آن را در قاب سینما به مخاطبان عرضه کند، می‌تواند این دغدغه‌ها را در قالب و محتوایی ارایه بدهد که مخاطب عام را نیز دربربگیرد.  

مدیر سینما آزادی ادامه داد: من اصلا این موضوع را قبول ندارم که الزاما مخاطبان عام در سینما فیلم‌های زرد را می‌پسندد. مخاطب سینما آن چیزی را استفاده می‌کند که ما به آن‌ها عرضه می‌کنیم. اگر ما بتوانیم در یک چارچوب مفهومی که منطبق با ذات و کارکردهای فرمی سینما است، اثری را به مخاطبان عرضه کنیم مطمئنا مخاطب نیز از یک اثری که دغدغه‌های هنری هم دارد، استقبال می‌کند. نمونه آن فیلم «شب یلدا» کیومرث پوراحمد است.  

نوروزی با اشاره به اینکه سینما را نباید ایزوله کرد، گفت: سینماگری که می‌خواهد در این حوزه ورود کند نباید تحلیلش این باشد که من برای مردم فیلم نمی‌سازم بلکه برای یک تیپ خاص اثری تولید می‌کنم. این نگرش غلط است و باز تاکید می‌کنم هیچ تناقضی وجود ندارد بین اینکه ما بتوانیم مخاطبان عام را جذب و در عین حال تعهد هنری و استانداردهای فرمی را هم رعایت کنیم.  

وی در پایان درباره بخش دوم توجه به آثار هنری اظهار کرد: از نظر من برای ارتقای سلیقه مخاطب سینما لازم است به فیلم‌های گروه «هنروتجربه» نگاه جدی‌تری شود چراکه نظام تولید و اکران سینما در این سال‌ها کمی فرآیند جذب مخاطب را ساده‌سازی کرده است و این موضوع نهایتا به تولید و اکران آثاری می‌انجامد که مخاطب چندانی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.