چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

به کارگردانی محمد زارع؛

«مهران تا مهران» به شبکه افق می رود

مستند «مهران تا مهران»

سینماپرس: مستند «مهران تا مهران» تهیه شده در گروه مستند روایت فتح و به کارگردانی محمد زارع، روایتی متفاوت از آزادسازی شهر مهران بر روی آنتن شبکه افق می رود.

به گزارش سینماپرس، محمد زارع کارگردان مستند «مهران تا مهران» گفت: مهران تنها شهری است که در دوران دفاع مقدس چندین بار دست به دست شد، مستند «مهران تا مهران» روایتی است از دومین سقوط شهر مهران در سال ۶۵ تا حضور مک فارلین در ایران و در نهایت بازپس‌گیری مهران به دستور امام خمینی(ره).

زارع با بیان اینکه فتح الباب مستند «مهران تا مهران» پیاده روی اربعین و خروج زوار ایرانی از مرز مهران به سمت کربلا است افزود: مهران علاوه بر اینکه مأمن ایثار و شهادت مردان این سرزمین است از دیر باز معبر و ممر مراودات تاریخی، اقتصادی مردمان دو سوی مرز بوده است.

وی افزود:‌ با شروع تحقیقات تیم تولید و پیشرفت این تحقیقات در مورد آزادسازی مهران در سال ۶۵، پشت پرده دومین مرحله آزادسازی مهران بیشتر برایمان روشن می شد و به این نتیجه رسیدیم که آمریکا همان آمریکاست و نگرش سیاسی حاکم بر قوه مجریه هم همان نگاه به آمریکا در سال ۶۵ است.

در کارنامه کاری محمد زارع آثاری همچون مستند پهلوان احمد، آرزویم را دعا کن، سایه بان، باتمیان گون، علم برافراشته و شیر کوهستان به چشم می خورد.

مستند «مهران تا مهران» تهیه شده در گروه مستند روایت فتح و به کارگردانی محمد زارع، چهارشنبه ۱۶ مهر ماه ساعت ۲۳ به روی آنتن شبکه افق می رود و پنجشنبه ساعت ۱۶ و شنبه ساعت ۹ صبح بازپخش آن می باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.