سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

قائم مقام صدا و سیما:

توجه به گروه سنی کودک و نوجوان هم در تولیدات ویژه اربعین ضروری است

رمضانعلی موسوی

سینماپرس: رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما از ضرورت توجه به گروه سنی کودک و نوجوان در برنامه سازی اربعین سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، حجت‌الاسلام رمضانعلی موسوی مقدم در گفت‌وگو با رادیو اربعین در سخنانی تصریح کرد: لازم است در همه ساحت‌ها و ساختارهای برنامه‌سازی، ورودی جدی داشته باشیم تا بتوانیم از عظمت فرهنگ اربعین به درستی بهره ببریم، این عظمت و بزرگی باید به دقت ثبت و ضبط شود، فرهنگی که دارای سابقه ۱۳۰۰ ساله است و در طی قرن‌ها با سختی‌های فراوان حفظ شده است.

وی گفت: شبکه‌های سراسری، برون‌مرزی و استانی مختلفی در جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند که اقدامات گسترده‌ای در این حوزه داشته‌اند که تولید بیش از ۷۰۰ مستند از زائران منطقه‌ای و بومی ایرانی در مسیر نجف تا کربلا، یکی از این اقدامات به شمار می‌رود البته مستندسازی واقعه اربعین به زبان‌های مختلف در رادیو و تلویزیون به صورت گسترده در حال انجام است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: برخی شبکه‌های مطرح بین‌المللی طی سال‌های اخیر این انگیزه را یافته‌اند که وارد حوزه اربعین شوند تا از قافله رسانه‌ای عقب نمانند زیرا مدت‌ها بود چشم خود را روی پیاده‌روی اربعین بسته بودند و به خاطر همین مسئله مورد سرزنش واقع شدند.

وی با تاکید بر توسعه تولیدات نمایشی پیرامون واقعه بزرگ اربعین حسینی گفت: در حوزه برون‌مرزی هم باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد علاوه بر این توجه به گروه سنی کودک و نوجوان هم در تولیدات ویژه اربعین ضروری است.

موسوی مقدم تصریح کرد: لازم است هنرمندان ما مسئله اربعین را جدی‌تر بگیرند و به آنچه مردم می‌پسندند، گرایش داشته باشند وگرنه پاسخ درخوری به نیازها و سلیقه مخاطبان خود نداده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: عوامل رادیو اربعین با انگیزه، اعتقاد و باورمندی کار می کنند که اصلا در محاسبات و معادلات رسانه ای و اداری نمی‌گنجد که خود این الگو است، ما هر جایی با روحیه جهادی و انقلابی عمل کنیم در آن کار بدون شک و شبهه ای صد درصد موفق خواهیم بود.

موسوی مقدم در پایان عنوان کرد: رادیو اربعین بخوبی توانسته از ظرفیت اربعین استفاده کند؛ نظرات شنوندگان و مخاطبینتان را انعکاس می دهید و لحظه به لحظه با کربلا در ارتباط هستید و مسِولین در برنامه ها گزارش می دهند و اینها نشان می دهد شما پا به پای مخاطب حرکت می کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.