یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

با حکم مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس؛

«امیرحسین شفیعی» دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» شد

امیرحسین شفیعی در نشست خبری چهارمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد

سینماپرس: مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، دبیر دومین دوره جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» را معرفی و منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، حمید نیلی طی حکمی امیرحسین شفیعی را به‌عنوان دبیر دومین دوره جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده ‌است:

«نظر به تعهد و تخصص و سوابق ارزشمند جنابعالی در عرصه هنرهای نمایشی و با عنایت به پیشنهاد مدیر کل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و برگزاری مطلوب این رویداد در سال گذشته و همزمان با ایام شهادت سردار آسمانی مردم ایران، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی-رضوان الله تعالی علیه- جنابعالی را به‌عنوان دبیر دومین دوره این رویداد فرهنگی که به نام و یاد شهدا مزین می‌باشد منصوب می‌نمایم.

امید است در سایه مشارکت و همدلی توانمندان و فرهیختگان هنرمند و اهالی شریف تئاتر کشور، شاهد برگزاری باشکوه و مطلوب این دوره از جشنواره باشیم.» 

گفتنی است امیرحسین شفیعی سال گذشته نیز از سوی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، به‌عنوان دبیر جشنواره «سردار آسمانی» منصوب شده بود. دومین دوره جشنواره ملی تئاتر «سردارآسمانی» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی کرمان و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در سه بخش نمایش‌نامه‌نویسی، تئاترصحنه‌ای و خیابانی، دی‌ماه سال جاری در کرمان برگزار می‌شود.

*آثار بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاتر مقاومت مشخص شد

آثار راه یافته به بخش غیررقابتی کودک و نوجوان هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت معرفی شدند.  ده نمایش برگزیده بخش کودک و نوجوان، توسط ستاد برگزاری این جشنواره مشخص و معرفی شدند. بر این اساس در مرحله نهایی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت که آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد، ده نمایش کودک و نوجوان حضور خواهند داشت.

اسامی منتخبین این بخش بدون ترتیب اولویت به شرح زیر است:

۱- نمایش «ژنرال‌ها» نویسنده و کارگردان امیر مشهدی‌عباس/تهران

۲- نمایش «جرات یا حقیقت» نویسنده و کارگردان سید جواد رحیم‌زاده/مشهد

۳- نمایش «آن مرد آمد» نویسنده و کارگردان امید نیاز/اصفهان
۴- نمایش «اشک عروسک» نویسنده ندا اعتمادی‌کیا، کارگردان هاجر جان‌نژاد، لیلا یدالله‌زاده/آبادان
۵- نمایش «رکاب بزن مرد» نویسنده هیام احمدی، فرامرز غلامیان، کارگردان هیام احمدی/شاهین شهر
۶- نمایش «به‌مرور زمان» نویسنده حسن حاجت‌پور، کارگردان حسین اسدی/خارک
۷- نمایش «آرزوی یک موش کور» نویسنده سعید ابک، کارگردان وحید نفر/تهران
۸- نمایش «کوچه برزیلیا» نویسنده سینا شفیعی، کارگردان محمد اسماعیل‌زاده‌ها/البرز
۹- نمایش «موش کجا گربه کجا» نویسنده حسین فدایی‌حسین، کارگردان فرزاد لباسی/همدان
۱۰- نمایش «دزد لالایی‌ها» نویسنده بهرام جلالی‌پور، فائزه فیض، کارگردان آرش شریف‌زاده/تهران

هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و دبیری حمید نیلی آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

*میثم احمدی مدیر هنری پردیس تئاتر شهرزاد شد

میثم احمدی به عنوان مدیر هنری پردیس تئاتر شهرزاد منصوب شد. احمدی دانش آموخته رشته نمایش و فارغ التحصیل رشته های فیلمسازی سینما و مدیریت برنامه ریزی فرهنگی است و مشاور ساخت و راه اندازی چندین تماشاخانه بوده است.

وی همچنین مدیریت امورفنی و هماهنگی اجرا در تماشاخانه ایرانشهر را به عهده داشته است. از دیگر سوابق وی می توان به تهیه کنندگی نمایش هایی نظیر آرسنیک و تورکهنه و موزیکال های بزرگی نظیر الیور توییست، بینوایان و مری پاپینز اشاره کرد.

پردیس تئاتر شهرزاد با مدیریت محمد دشتگلی به عنوان بزرگترین سالن خصوصی کشور با سه سالن و ۷۰۰ صندلی در خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به تقاطع خیابان رازی قرار دارد.

*فیلم‌ تئاتر «حکایت مرد کوهستان» مهمانِ خانه‌ها شد

فیلم‌ تئاتر «حکایت مرد کوهستان» به کارگردانی افسانه زمانی هم‌زمان با هفته ملی کودک در پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تماشایی شد.

این نمایش به نویسندگی محمدحسین ناصربخت با نگاه جدیدی به داستان آرش کمانگیر از روز یک‌شنبه ۱۳ مهر در پایگاه کانون به نشانی th.kpf.ir به صورت رایگان در دسترس است. «حکایت مرد کوهستان» تولید سال ۱۳۹۲ مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

بر همین اساس بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی، مریم آشوری و فهیمه عابدینی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. افسانه زمانی طراحی صحنه و لباس، مرضیه سرمشقی طراحی پوستر و بروشور، فهیمه عابدینی مدیریت صحنه و زهرا بهرامی، دوخت لباس نمایش «حکایت مرد کوهستان» را بر عهده داشته‌اند.

بهرام بهبهانی، مهرنوش شریعتی و مریم آشوری به عنوان بازی‌دهندگان، مهدی آشنا به عنوان عکاس و محمدرضا شاملوفرد به عنوان طراح نور با این نمایش همکاری کرده‌اند. بر اساس این خبر، در همین روز امیرحسین انصافی قصه‌ی «پیرچنگی» را در قالب نقالی برای دوست‌داران این هنر اجرا می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند این نقالی را در پایگاه مجازی کانون و صفحه رسمی اینستاگرام کانون به نشانی  kanoonparvaresh@ تماشا کنند.

یادآوری می‌شود از روز ۱۲ تا ۱۷ مهر ۱۳۹۹ هر روز یک فیلم ویژه کودکان و نوجوانان در سایت th.kpf.ir بارگذاری خواهد شد و مخاطبان می‌توانند تا پایان هفته ملی کودک این نمایش‌ها و نقالی‌ها را به صورت رایگان تماشا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.