سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

کرونا و لزوم آینده نگری برای حفظ سینما/۳

طریقت: چراغ سینما خاموش شده و سازمان سینمایی باید در این وضعیت بحرانی یار و همراه سینماگران باشد/ با برگزاری جشنواره ها در دوران کرونا مخالفم

نادر طریقت

سینماپرس: نادر طریقت کارگردان سینما در خصوص لزوم آینده نگری مدیران و سیاست گذاران فرهنگی کشور برای حفظ سینما در روزهای کرونایی گفت: چراغ سینما خاموش شده و سازمان سینمایی باید در این وضعیت بحرانی یار و همراه سینماگران باشد اما متأسفانه همواره ما عکس این قضیه را شاهد هستیم و سینماگران درمانده و بی پناه بی هیچ امیدی به آینده تنها نظاره گر اتفاقاتی هستند که در سینما رخ می دهد!

کارگردان فیلم سینمایی «خاطره» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اوضاع سینمای ایران پیش از این هم خوب نبود اما شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا اوضاع سینما را صدچندان بدتر از گذشته کرد و باعث شد چراغ سالن های سینما خاموش، پروژه ها تعطیل و سینماگران بیش از گذشته بیکار و خانه نشین شوند.

وی ادامه داد: بی تردید این وضعیت نیازمند آن است تا مدیران فرهنگی و سینمایی با دغدغه مندی وارد میدان شده و سعی بر برون رفت اوضاع سینما از این شرایط اسفبار کنونی داشته باشند. یکی از کارهای مهمی که مدیران سینمایی در این وانفسا می توانند انجام دهند این است که از فیلم هایی که در دوران کرونا اکران می شوند و با خط شکن بودن نمی گذارند چراغ سالن های سینما خاموش شود حمایت کنند.

طریقت با بیان اینکه مدیران سینمایی به جای آنکه بودجه های هنگفتی از بیت المال را در این روزگار کرونایی صرف برگزاری جشنواره های بی بازده سینمایی کنند باید آن را در اختیار سینماگران بگذارند اظهار داشت: بنده به شدت با برگزاری جشنواره ها در دوران کرونا مخالفم! این کار عین بی تدبیری و مصداق بارز بی دغدغه بودن و بی فرهنگی است و مدیران سینمایی باید تمام قد مانع از برگزاری همه جشن ها و جشنواره های سینمایی شوند!

این سینماگر تأکید کرد: این روزها تمام سینماگران خانه نشین شدند و کسی به فکر آن ها نیست. کل پولی که مسئولان سینما بعد از کرونا به اهالی سینما دادند نفری یک میلیون تومان بود که تازه آن هم به همه اهالی سینما اختصاص داده نشد و تنها عده معدودی توانستند آن را دریافت کنند. متأسفانه علیرغم وعده های داده شده مسئولان هنوز حتی پول بیمه تأمین اجتماعی سینماگران را پرداخت نکرده اند و ما تنها شاهد شنیدن وعده های شیرین از زبان آن ها هستیم این در حالی است که آن ها باید عمل گرا باشند و با جان و دل به سینماگران کمک مادی و معنوی کنند تا این بحران به خوبی پشت سر گذاشته شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.