سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

شاهنامه خوانی کار دست «مسعود فراستی» داد؛

میدانِ شعر کلاسیک ایران، میدان منِ فراستی نیست!

مسعود فراستی در مراسم قرعه‌کشی جدول سینمای رسانه در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: مسعود فراستی که در برنامه «کتاب باز» بخش هایی از شاهنامه را اشتباه خوانده بود، بابت آن از مخاطبان عذرخواهی کرد.

به گزارش سینماپرس، چندی پیش مسعود فراستی که برای چندمین بار مهمان برنامه «کتاب باز» با اجرای سروش صحت بود، در بخشی از گفتگوی خود به روایت داستانی از شاهنامه و خوانش ابیاتی از آن پرداخت که خود آن ها را انتخاب کرده بود. روایت و شاهنامه خوانی فراستی اما با غلط های بسیاری همراه بود که از چشم مخاطبان برنامه دور نماند و نسبت به آن واکنش های بسیاری داشتند.

بنا بر این گزارش، در ادامه و قسمت بعدی برنامه کتاب باز، مسعود فراستی برای خوانش اشتباه اشعار شاهنامه عذرخواهی کرد و گفت: فراستی شاهنامه ای را که دوست داشته اشتباه خوانده و این بدترش می کند. از همه شاهنامه دوستان و همه بزرگان و همه مخاطبان برنامه کتاب باز عذرخواهی میکنم. آدمی که ۳۰ سال است نعره می زند فرم، چرا فرم بلد نیست؟

وی ادامه داد: این یعنی یک نمره صفر باید به او داد. اگر فردوسی را دوست دارم که سند هویت ملی من است، حق هیچ اشتباهی در خواندنش ندارم. میدانِ شعر کلاسیک ایران، میدان منِ فراستی نیست. در میدانی که میدانِ من نیست، شاگردی می کنم و انتقادات دوستان که هیچ، انتقادات دشمنان را هم روی سرم می‌گذارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.