دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹

به کارگردانی مهدی باقری؛

«در جستجوی خانه خورشید» به «هنر و تجربه» می رود

مستند «در جستجوی خانه خورشید»

سینماپرس: مستند «در جستجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری از روز دوشنبه ۱۴ مهرماه اکران خود را در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز می‌کند.

به گزارش سینماپرس، مستند «در جستجوی خانه خورشید» به کارگردانی مهدی باقری و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از روز دوشنبه ۱۴ مهر ماه اکران خود را در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز می‌کند.

در تعریف یک خطی «در جستجوی خانه خورشید» ساخته مهدی باقری آمده است: «این مستند روایت ۱۴۰ سال زندگی، عشق و نفرت در خیابان ناصر خسرو است.»

این مستند همزمان با روز تهران، چهاردهم مهر ماه ساعت ۱۹ در موزه سینما روی پرده می‌رود و با این نمایش اکران آن در گروه «هنر و تجربه» آغاز خواهد شد.

مهدی باقری که با این مستند در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشت، درباره آن توضیح داد: «در جستجوی خانه خورشید» به مدت ۷۰ دقیقه ساخته شده است و سعی کردیم نگاه متفاوتی نسبت به دیگر آثار شهری که در ایران ساخته شده است، داشته باشیم. می توان گفت نگاه ما به مکان در این مستند صرفا نگاه کرونولوژیک نیست بلکه این مستند خوانشی است که از یک مکان شروع می شود و سعی کردیم تا این خوانش را به وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران در ۱۴۰ سال گذشته تا امروز نزدیک کنیم.

عوامل تولید مستند «در جست‌وجوی خانه خورشید» عبارتند از کارگردان و تهیه‌کننده: مهدی باقری، پژوهشگران: مهدی باقری و امیرحسین راد، فیلمبردار: رضا تیموری، صدابردار: احمدرضا طایی، طراحی صدا و میکس: مهرشاد ملکوتی، تدوینگران: مهدی باقری و بابک بهرام‌بیگی، نویسندگان گفتار متن: مهدی باقری و بهروز ملبوس‌باف، گویندگان: مرتضی پایه‌شناس و مهدی باقری، آهنگسازان: شهاب بلوکی و بابک کوهستانی، طراح صحنه و لباس: مهشید جوادی، عکاس و طراح لوگو: ابراهیم عاشوری، مدیر تولید: مرتضی ابراهیمی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.