دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

سیدمجتبی حسینی خبر داد؛

یک تفاهم نامه هنری با مدیران فرهنگی سیستان و بلوچستان امضا شد

سید مجتبی حسینی

سینماپرس: نخستین تفاهم‌نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان ها با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان امضا شد.

به گزارش سینماپرس، فصل انعقاد تفاهم‌نامه‌های معاونت امور هنری با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در سال ۹۹ برای حمایت از هنر در استان‌ها با امضای تفاهم‌نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان آغاز شد. این در حالی است که در روزهای آینده تفاهم‌نامه‌های دیگر استان‌ها امضا می‌شود.

این تفاهم‌نامه با حضور سید مجتبی حسینی معاون امور هنری و حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان امضا شد.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری در این جلسه گفت: یکی از مواردی که در استان‌ها می‌تواند مورد توجه قرار گیرد توجه به رویکردهای آمایشی است و ضرورت دارد استعدادها و ظرفیت‌های هنری که در حوزه‌ها و رشته‌های هنری در استان‌ها وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد و متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و ضرورت‌ها به هنر در استان‌ها پرداخت شود.

حسینی ادامه داد: بخشی از این حمایت‌ها از استان‌ها حمایت از جشنواره‌هاست و متأسفانه جشنواره ها بیشترین اعتبار و بودجه هنر را صرف می‌کنند و تعداد جشنواره های هنری نیز در کشور زیاد است. بنابراین لازم است همین بودجه محدود، طوری هزینه شود که آثار ماندگاری داشته باشد. می‌توان در بعضی از رویدادها تجدید نظر کرد و به جای بعضی از جشنواره ها در استان‌ها یک برنامه و فعایلت مؤثرتری انجام داد و با بازنگری در رویدادهای فانی و فصلی و با رویکرد آمایشی، بودجه محدود هنر را دقیق‌تر برای کارهای ضروریتر و مؤثرتر هزینه کرد.

حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت امور هنری نیز در این جلسه گفت: امسال با نظر ادارات کل تخصصی معاونت امور هنری، برنامه‌های حمایت معاونت از فعالیت‌های هنری استان ها مدون شد و حدود ۱۲میلیاد تومان در سال جاری از فعالیت‌های استانی در قالب تفاهم‌نام حمایت خواهد شد.

نخستین تفاهم‌نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد استانی سیستان و بلوچستان با حضور مدیران امضا می‌شود و تفاهم نامه با دیگر استان‌ها نیز در روزهای آینده منعقد می شود.

در امضای تفاهم نامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان مدیران کل هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، دفتر موسیقی و دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری و مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امورهنری حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.