دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

به کارگردانی محمد دیندار؛

رمز گشایی از «معمای اسکله یک» امروز در شبکه سه سیما

مستند معمای اسکله یک

سینماپرس: «معمای اسکله یک» در شبکه سوم سیما پخش می شود که نگاهی چالشی به عملکرد ضعیف دولت ها در رفع موانع موجود در مناطق جنگی بخصوص در خرمشهر و اروند و آبادان داشته است.

به گزارش سینماپرس، مستند حماسی چالشی «معمای اسکله یک» به نویسندگی و کارگردانی محمد دیندار و محصول شبکه سوم سیما امروز دوشنبه هفتم مهرماه حدود ساعت ۱۷:۴۰ روی آنتن خواهد رفت.

در این مستند محمد دیندار به سراغ ابعاد مختلف جنگ تحمیلی رفته و ضمن به تصویر کشیدن فرازهایی از حماسه هشت سال دفاع مقدس و رشادت رزمندگان، به تبعات جنگ تحمیلی بعد از پایان آن و در دوران سازندگی تاکنون پرداخته است.

«معمای اسکله یک» نگاهی چالشی به عملکرد ضعیف دولت ها در رفع موانع موجود در مناطق جنگی بخصوص در خرمشهر و اروند و آبادان داشته که باعث کم رنگ شدن رونق اقتصادی در این مناطق شده است.

در این مستند همچنین به شکل محوری از مشکلی در اسکله یک خرمشهر و نیز رودخانه اروند رمز گشایی می شود که با وجود وعده ها و قول های مکرر مدیران در دولت های مختلف برای رفع آن اما حدود ۴۰ سال است که این مشکل بر  طرف نشده و ایمنی کشتیرانی را در این منطقه با مخاطره روبرو ساخته و بر رونق بندر خرمشهر تاثیری منفی گذاشته است.

در مستند «معمای اسکله یک» فرماندهان ارشد دفاع مقدس، مدیران ارشد دولتی، استاندار خوزستان، نمایندگانی از مجلس و چند تن از کارشناسان دریایی، فرهنگی و رسانه ای حضور دارند.

مستند «معمای اسکله یک» فصلی جدید در تاریخ مستندسازی دفاع مقدس محسوب می شود. از محمد دیندار در سالهای اخیر مستندهایی همچون «جورچین»، «قهرمان من کو»، «از آزادی تا آبادی»، «حماسه سوم»، «سیل بند» و «مهار اژدها» روی آنتن شبکه های مختلف سیما رفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.