دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

به کارگردانی مریم کشکولی نیا؛

حضور انیمیشن «قدم یازدهم» در جشنواره زاگرب

انیمیشن کوتاه «قدم یازدهم»

سینماپرس: انیمیشن کوتاه «قدم یازدهم» ساخته مریم کشکولی‌نیا به بخش رقابتی فیلم‌های کودکان چهل‌ و هشتمین جشنواره‌ جهانی انیمافست زاگرب راه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی نیا روز شنبه ۱۲ مهر ١٣٩٩ در گروه ۳ (گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال) بخش رقابتی «فیلم‌های کودکان» این دوره از جشنواره زاگرب در ساعت ۱۰ صبح به نمایش در می‌آید.

بر اساس این خبر ۴۱ فیلم از ۲۰ کشور جهان در بخش مسابقه‌ کودکان و نوجوانان جشنواره‌ انیمافست زاگرب ۲۰۲۰ به رقابت می‌پردازند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش‌تر نیز در بخش رقابتی جایزه بزرگ چهل‌وهفتمین دوره این جشنواره (۲۰۱۹) با انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» ساخته امیرهوشنگ معین حضور داشت.

مریم کشکولی‌نیا مدرس دانشگاه و انیماتور ایرانی سومین حضور بین‌المللی خود را با انیمیشن «قدم یازدهم» در بخش مسابقه این جشنواره تجربه می‌کند. او پیش از این در انیمافست زاگرب سال ۲۰۱۲ با فیلم‌ «تونل» و سال ۲۰۱۵ با فیلم «مال من است» در بخش مسابقه حضور داشته است.

جشنواره زاگرب با پیشینه‌ای ۴۸ ساله، دومین جشنواره قدیمی دنیا است که به انیمیشن اختصاص دارد.

این جشنواره از ابتدای تاسیس خود به فیلمسازان خلاق در سبک‌های مختلف از تکنیک‌های سنتی، استاپ‌موشن و کامپیوتری گرفته تا تکنیک‌های تجربی و اکتشافات چندرسانه‌ای توجه خاصی دارد.

هیات داوران، تمامی آثار ارسالی مناسب در بخش رقابتی این جشنواره را بر اساس دسته‌بندی از پیش انجام شده به چهار گروه سنی ۴ تا ۷ سال، ۷ تا ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۴ سال و ۱۴ سال به بالا طبقه‌بندی کرده‌اند.

چهل‌ و هشتمین جشنواره جهانی انیمافست زاگرب از ۷ تا ۱۲ مهرماه سال ۱۳۹۹ مصادف با ۲۸ سپتامبر تا ۳ اکتبر ۲۰۲۰ در شهر زاگرب کشور کرواسی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.