شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

کرونا و لزوم آینده نگری برای حفظ سینما/۱

برزیده: چرا دولت بی توجه به محدودیت ها برای کنترل کرونا جشنواره برگزار می کند؟/ بودجه سینما را صرف کارهای زیرساختی کنید!

عبدالحسن برزیده در میزگرد آسیب شناسی سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: حسن برزیده کارگردان سینما در خصوص لزوم آینده نگری مدیران و سیاست گذاران فرهنگی کشور برای حفظ سینما در روزهای کرونایی گفت: بنده منشأ این همه تناقض در میان مسئولان را متوجه نمی شوم، نمی دانم چه فکری در سر مسئولان می گذرد که با توجه به دستور اکید مقام معظم رهبری در خصوص اعمال محدودیت ها برای کنترل کرونا دولت جشنواره برگزار می کند؟ ما تا چه زمانی باید شاهد تجمعات غیرضروری و بودجه بربادده باشیم و چرا کسی جلوی این تصمیمات سلیقه ای را نمی گیرد؟

کارگردان فیلم های سینمایی «مزارشریف» و «دکل» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته قابل تأمل آنجا است که بسیاری از پزشکان و کارشناسان در اظهارنظرهای شان اعلام می کنند برگزاری هر مجمعی برخلاف پروتکل های بهداشتی است و چنین اتفاقی را نباید شاهد باشیم اما باز هم برخی افراد اصرار بر تجمعات غیرضروری دارند.

وی سپس با بیان اینکه برگزاری تجمعات غیرضروری در سینما مانند جشنواره های فیلم کودک، سینماحقیقت، فجر و... به نفع سینما نیست اظهار داشت: آیا این رفتارهای سلیقه ای مدیران و سیاست گذاران سینمایی کشور منافات و تناقض با هشدارهای کارشناسان ندارد؟ اصولاً چرا در این ایام کرونایی که وضعیت اقتصادی جامعه نیز به هم ریخته ما شاهد صرف بودجه های هنگفت و بریز و بپاش هایی باشیم که هیچ نتیجه ای هم از آن ها عاید سینما نمی شود؟

این سینماگر خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر اگر خواستند تجمع یا جشنواره ای هم برگزار کنند برای آن راهکارهایی علمی و عملی گذاشتند که در کشور ما چنین مسأله ای اتفاق نیفتاده!؛ کاش از آن راهکارها استفاده می شد اما متأسفانه ما تنها شاهد اتلاف هزینه و بودجه های بیت المال در سینما هستیم.

برزیده سپس خطاب به مدیران سینمایی تأکید کرد: بودجه سینما را صرف کارهای زیرساختی کنید!؛ در این ایام کرونایی که نمی شود جشنواره برگزار کرد بودجه های سینما را صرف تولیدات ارزشمند و کارهای زیرساختی کنید. به سمت سالن سازی در شهرها و شهرستان های بزرگ و کوچک به ویژه نقاط محروم بروید. به فکر سفارش فیلمنامه و محتوای ارزنده باشید. فیلمنامه خوب تولید کنید تا در دوران پساکرونا دست ها برای تولید آثار ارزشمند پر باشد.

وی ادامه داد: بودجه های بیت المال را به جای هدر دادن در بخش های پژوهشی صرف کنید. بیایید در این روزهای کرونایی نقاط ضعف و قوت سینما را شناسایی کرده و سعی در رفع نقصان ها و کمبودها داشته باشید. ژانرهای مهمی مانند دفاع مقدس و کودک و... که به دست فراموشی و مهجوریت سپرده شده اند را احیاء کنید. بیایید راه حل های خوب را برای رشد و ارتقای سینمای کشور طراحی کنید تا ان شاالله بعد از دوران کرونا آن ها عملیاتی شده و موجبات رشد و توسعه فضای فرهنگی و هنری کشور را فراهم آورند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.