یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

به کارگردانی احمد خوش‌نیت؛

«سیکل وی» به جشنواره ایتالیایی می‌رود

انیمیشن سیکل وی

سینماپرس: انیمیشن کوتاه «سیکل وی» به کارگردانی احمد خوش‌نیت برای رقابت در یک جشنواره بین‌المللی به ایتالیا می‌رود.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن کوتاه «سیکل وی» (V. Cycle) به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد خوش‌نیت در میان ۳۴ انیمیشن منتخب در بخش رقابتی بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی LINEA D’OMBRA Festival ایتالیا قرار گرفت.

انیمیشن‌های منتخب این دوره شامل آثاری از ۲۳ کشور جهان است، این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا از تاریخ ۲۴ تا ۳۱ اکتبر همزمان با ۳ تا ۱۰ آبان ماه سال جاری به صورت آنلاین و از طریق پلتفورم مخصوص جشنواره برگزار می‌شود.

انیمیشن «سیکل وی» اثری کاملاً مستقل است که در مدت زمان سه دقیقه و چهل و پنج ثانیه، موقعیت بشر در برابر هجوم ایدئولوژی‌های مختلف را به صورتی سمبولیک به تصویر می‌کشد.

احمد خوش نیت درباره این مستند به خبرنگار مهر گفت: در ساخت این اثر به کاربرد رنگ‌ها در معنای نمادین و همچنین به کاربرد مؤلفه‌های فرمالیستی و در مواردی بِرِشتی نیز تأکید شده است. چرا که در کل چنین مؤلفه‌هایی مخاطب را از همدلی صرف هیپنوتیک دور ساخته و با تحریک او به تفکر و تفسیر اثر، نقشی فعال در او ایجاد می‌کند و این همان مقصودی است که من از فیلمسازی در سر دارم. به بیانی روشن‌تر، خلق اثری پویا برای مخاطبی پویا، فکور و فعال.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.