یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳

امشب؛

مستند «مبارزان بی مرز» در شبکه چهار

آرم شبکه چهار سیما*

سینماپرس: مستند «مبارزان بی مرز» با روایتی از زندگی شهید «علی عباس» از فرماندهان جنبش امل لبنان امشب ۵ مهرماه ساعت ۲۲:۳۰ ش می شود.

به گزارش سینماپرس، شهید «علی عباس» از فرماندهان جنبش امل لبنان بود در کنار «مصطفی چمران» در سال ۱۹۸۱ و در جبهه سوسنگرد علیه نیروهای بعث به فیض شهادت نائل آمد.

شهید علی عباس در سال ۱۹۶۱ در شهر صور واقع در جنوب لبنان متولد شد و از همان آغاز تاسیس جنبش امل از سوی امام موسی صدر و وزیر دفاع پیشین ایران و شهید مصطفی چمران درآن عضویت پیدا کرد.
با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام علیه ایران، شهید چمران به ایران آمد و تعدادی از فرماندهان جنبش امل نیز او را همراهی می کردند که سرشناس ترین و نزدیک ترین این افراد به او شهید علی عباس بود.
عباس با وجود سن کم، یک فرمانده باهوش بود تا جایی که شهید چمران ماموریت های ویژه را به او می داد.
یکی از مهم ترین ماموریت هایی که به شهید علی عباس داده شد، تلاش برای متوقف کردن تانک های عراقی در اهواز بود؛ اوایل سال ۱۹۸۱ در حالی که تعداد اندکی از رزمندگان وی را همراهمی کردند به سمت یک سد حرکت کرد، در حالی که در محاصره تعداد زیادی از تانک های عراقی قرار گرفته بود با توسل به عملیات بمب گذاری این تانک ها را منهدم و غرق کرد و مانع از پیشروی نیروهای عراقی به سمت اهواز شد.
مستند مبارزان بی مرز محصول گروه سیاسی شبکه چهار سیما است که امشب ۵ مهرماه ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.