یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

برنده ۴ اسکار سوژه فیلم شد؛

مستند کاترین هپبورن در جشنواره تورنتو

مستند کاترین هپبورن

سینماپرس: مستندی درباره کاترین هپبورن بازیگر برنده ۴ جایزه اسکار این روزها در مرکز توجه است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، شرکت انبنکمنت فیلمز بریتانیا پیش از برگزاری فستیوال فیلم تورنتو مراحل فروش بین‌المللی فیلم مستند سینمایی «مرا کیت صدا کن» را که درباره کاترین هپبورن، بازیگر عصر طلایی هالیوود است، آغاز کرد.

این مستند ساخته لورنا تاکر کارگردان است و شرکت سالون پیکچرز که فیلم نامزد دریافت جایزه بفتای «مک‌کویین» را ساخته بود، مسئولیت تهیه‌کنندگی پروژه را بر عهده داشته است.

هپبورن نامزد دریافت ۱۲ جایزه اسکار شد و توانست چهار بار برنده جایزه بهترین بازیگر زن شود که رقمی رکوردشکن است. مقاومت متمایز و استعداد مانای او باعث شده او تبدیل به نمادی برای زنان شود.

تاکر گفت: «من همیشه کاترین هپبورن را تحسین می‌کردم؛ رفتار، وقار و ظرافت او فوق‌العاده بود. او چه حسی داشت، چه چیزی باعث می‌شد ادامه بدهد و با چه تقلاهای خصوصی‌ای مواجه شد؟ او هرگز تسلیم نشد، به مسیر خود ادامه داد و برای رویاهایش جنگید که این حقیقتاً الهام‌بخش است.»

نیک تاسیگ از سالون پیکچرز هم اضافه کرد: «این فیلم برای به تصویر کشیدن روحیه و تعهد او ترکیبی از ساعت‌ها نوار صوتی، ویدیویی و آرشیوهای عکس را که تاکنون مخفی و خصوصی بودند به کار گرفته است و با کلمات خود هپبورن داستان او را تعریف می‌کند. با ورود به نقش‌ها و هویت‌های فراوان او، این فیلم همچنین تصاویری سینماتیک از بازیگران معاصر دارد که نامه‌های او را می‌خوانند و روابط خارق‌العاده‌ای را بررسی می‌کنند که او با نقش‌آفرینی‌هایش ایجاد کرد.»

فیلم قبلی تاکر «وست‌وود: یاغی، نماد، اکتیویست» بود که در سال ۲۰۱۸ در ساندنس پیش‌نمایش شد و به موفقیت چشمگیری دست یافت. او بعد از آن «آما» را درباره آزارهای سازمان‌دهی شده علیه بومی‌های آمریکا ساخت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.