یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

دست خالی مدیریت سینما در سال آخر دولت بنفش/۱۱

فلاح پور: در تاریخ سینمای ایران هیچ گاه تا این حد شاهد بی قیدوبندی و ولنگاری نبودیم!/ چرا باید ارقام نجومی بابت سفرهای خارجی برخی هزینه شود؟

اسماعیل فلاح پور

سینماپرس: اسماعیل فلاح پور کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت گفت: علیرغم اینکه سینمای ایران همیشه از فقدان سیاست گذاری اصولی و مشخص رنج می برده اما در تاریخ سینمای ایران هیچ گاه تا این حد شاهد بی قیدوبندی و ولنگاری نبودیم و متأسفانه وضعیت روز به روز در سینما بحرانی تر از قبل می شود و هیچ کس هم دغدغه ای برای رفع بحران های به وجود آمده در سینما ندارد.

کارگردان فیلم های سینمایی «تیک» و «حرفه ای» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در این سال ها کسانی عرصه سینما را فتح کرده اند که برای سینمای ایران به مثابه تف سربالا است و آینده خوشی نخواهد داشت!

وی ادامه داد: متأسفانه طی سال های اخیر مشکلات اقتصادی روز به روز بیشتر و رانت خواری در سینما روز به روز در حال افزایش است! بنده گاهی اوقات غبطه می خوردم که سال ها قبل تلاش های بسیار نیکویی صورت گرفت تا سینمای ایران به رشد جهانی برسد اما به یکباره ما همه آن تلاش ها را به واسطه نامدیریتی ها در چند سال اخیر از دست دادیم و شاهد سطحی نگری مفرط در سینما هستیم.

این سینماگر مشکل اصلی امروز سینما را رانت خواری و انحصارطلبی برشمرد و در این راستا تصریح کرد: رانت خواری و انحصارطلبی آفت اصلی آسیب به هنرهفتم طی سال های اخیر است؛ سینمای ایران این روزها بیش از هر زمان دیگری محدود شده! پروانه ها تحت شرایطی خاص تنها به افرادی خاص داده می شوند. بنیاد سینمایی فارابی تنها از افرادی خاص حمایت می کند و همه این ها دردآور است.

وی تأکید کرد: گاهی لیست های بسیار شرم آوری از حمایت های مدیران دولتی سینما از برخی سینماگران بیرون می آید که باعث حیرت و بهت ما می شود! من نمی دانم چطور آقایان برای برخی کارهای انجام نشده و متن های نانوشته بودجه های هنگفتی از بیت المال را به سینماگران نزدیک خود داده اند! من نمی دانم چرا در این وانفسای سینما که بیکاری و خانه نشینی معضل اصلی اهالی سینما است باید ارقام نجومی بابت سفرهای خارجی برخی مدیران و سینماگران خودی هزینه شود؟ این ها مطالبی است که مدیران سینمایی باید پاسخگوی آن ها باشند!

فلاح پور در خاتمه این گفتگو متذکر شد: این لیست ها به ویژه برای کسانی که داعیه دار روشنفکری و دمکراسی هستند و ادعای اپوزوسیون دارند بسیار شرم آور است! این روزها دیگر خونی در رگ های خشکیده سینما جریان ندارد و همه ما تنها چشم انتظار یک اتفاق میمون و مبارک در سینما هستیم که شاید با حضور مدیری دغدغه مند، برآمده از دل سینما و متعهد بتوان بر مشکلات فائق آمد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.