شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

به کارگردانی شاهرخ کیوان نیا؛

«سلاح قلم» به افق می‌رود

مستند «سلاح قلم»

سینماپرس: مستند «سلاح قلم» کاری از گروه مستند روایت فتح روایتی بعد از سی و سه سال به سراغ رزمندگان دسته ایمان از گروهان عابس می رود.

به گزارش سینماپرس، شاهرخ کیوان نیا کارگردان مستند «سلاح قلم» گفت: سال ۱۳۶۶ در دوران دفاع مقدس، همراه با شهید مهدی فلاحت پور تصویربردار مجموعه روایت فتح، تصویربرداری مستند «دسته ایمان» را به کارگردان شهید سیدمرتضی آوینی شروع کردیم، در زمان فیلمبرداری این مجموعه من و شهید قصد کردیم بعد از ۳۳ سال سراغ بازماندگان دسته ایمان برویم و مجددا این موضوع را باز روایت کنیم.

این مستندساز ادامه داد: حالا بعد از ۳۳ سال گذشت از آن روزها به تنهایی بدون حضور شهید فلاحت پور، سراغ بازماندگان دسته ایمان از گروهان عابس رفتم. «سلاح قلم» روایت رزمندگانی است  که دوران نوجوانی و جوانی خود را در جبهه های دفاع مقدس سپری کردند و اکنون با مویی سفید و در کسوت جانبازی از رفقای شهیدشان می گویند.

کیوان نیا اشاره کرد: با عنایت به اینکه توفیق حضور در هشت سال دفاع مقدس را به عنوان رزمنده بسیجی و یکی از تصویربرداران روایت فتح داشتم، دغدغه همیشگی ام  ثبت و ضبط و انعکاس رشادت ها و ایثارگری رزمندگان، شهدا و جانبازان دفاع مقدس بوده است.

کیوان نیا با اشاره به مشکلات متعدد در تولید مستند تلویزیونی در حال حاضر گفت: مهمترین موضوع دسترسی بسیار سخت به شخصیت های مورد نظر است خصوصاً شخصیت های دفاع مقدس که برخی به فیض شهادت رسیدند و برخی مفقودالاثر هستند و برخی جانباز و ...

مستند «سلاح قلم» کاری از گروه مستند روایت فتح به کارگردانی شاهرخ کیوان نیا و علاقمندان می توانند روز یکشنبه ۳۰ شهریور، ساعت ۲۰ از شبکه افق بیننده این مستند باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.