چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

هوشنگ توکلی:

ضعف اصلی تئاتر در حوزه تصمیم گیری‌های کلان است

هوشنگ توکلی در رونمایی از منشور مستند انقلاب اسلامی

سینماپرس: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من با برگزاری جشنواره تئاتر فجر مخالف نیستم منتها باید شیوه برگزاری این رویداد نمایشی بنا به وضعیت موجود اتخاذ شود. جشنواره تئاتر فجر نباید گسترده برگزار شود.

به گزارش سینماپرس، هوشنگ توکلی در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر به دلیل سن و سالم و همچنین شیوع بیماری کرونا ریسک حضور در آثار را نمی‌پذیرم چراکه شرایط به نحوی نیست که بتوانم در اثری بازی کنم، زیرا در نهایت به عنوان بازیگر نمی‌توانم جلوی دوربین پروتکلی را رعایت کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: ماه‌های گذشته در خانه بودم و روی متن نمایشنامه‌ام کار کردم، طبق قرار قبلی می‌خواستم این نمایش را آبان امسال روی صحنه ببرم، اما کرونا همه چیز را تغییر داده و ترجیح می‌دهم تا پایان این بیماری صبر کنم و تمام وقتم را روی بازنویسی نمایشنامه بگذارم.

بازیگر سریال «زیر تیغ» درباره برگزاری جشنواره تئاتر فجر طی سال جاری تاکید کرد: من با برگزاری جشنواره تئاتر فجر مخالف نیستم منتها باید شیوه برگزاری این رویداد نمایشی بنا به وضعیت موجود اتخاذ شود. جشنواره تئاتر فجر نباید گسترده برگزار شود، اما می‌تواند با رعایت نکات بهداشتی در اشل کوچک‌تر برگزار شود، بالاخره بسیاری از گروه‌های جوان امیدشان طی یکسال تئاتر به این جشنواره است و طبیعتا برگزاری آن می‌تواند انگیزه فراوانی به آن‌ها بدهد.

توکلی با اشاره به وضعیت تئاتر در ماه‌های گذشته ابراز کرد: هرچند به صورت طبیعی بیماری کرونا تاثیر سویی بر تئاتر گذاشته، اما در قالب کلی به نظر من تئاتر مشکل مخاطب و یا تولید ندارد، ضعف اصلی تئاتر در حوزه تصمیم گیری‌های کلان است. متاسفانه تصمیمات مسئولین تئاتری بدون مشاوره با تئاتری‌ها صورت می‌گیرد، آن‌ها بنا به سلیقه و تفکر خود تصمیم می‌گیرند طبیعتا نبود مشورت باعث شده تا تئاتر مخاطب فعلی خود را از دست بدهد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره مضمون نمایش خود اظهار کرد: نمایش من بیشتر پیرامون اتفاقاتی است که برای پدرها و مادرها می‌افتد، اثر درباره دغدغه‌ها و چالش‌های زندگی بزرگان یک خانواده است، در این نمایش به نوعی برای میانسالان و کهنسالان تولید می‌شود و اکثر بازیگران ما بالای ۵۰ سال هستند. به امید خدا اگر همه چیز خوب پیش برود اعتقاد دارم که این اثر می‌تواند تاثیرات خوبی بر نسل گذشته و جوان بگذارد.

وی درباره نام نمایش جدید خود خاطرنشان کرد: اسم نهایی نمایشنامه‌ای که قرار است روی صحنه ببرم «من عشرت نیستم» است، نمایشی که به شخصه آن را بسیار دوست دارم و تمام سعی ام را انجام می‌دهم تا در بهترین حالت روی صحنه برود و در نهایت به مخاطب خود احترام بگذارد. در این نمایش ترجیحم بر کارگردانی است و بازی نمی‌کنم، می‌خواهم در این نمایش تمام تمرکزم را روی کارگردانی اثر بگذارم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.