یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

جشنواره فیلم مقاومت از منظر سینماگران/۵

همراه: انقلاب و دفاع مقدس باید هویت و شاخصه سینمای جمهوری اسلامی ایران باشد/ برخی افراد در یک حرکت خزنده سعی دارند تا جامعه را از ارزش ها دور کنند

ابوالفضل همراه

سینماپرس: ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون گفت: انقلاب و دفاع مقدس باید هویت و شاخصه سینمای جمهوری اسلامی ایران باشد؛ ما باید در آثار فرهنگی و هنری تمام تلاش مان را به کار ببریم تا نسل جوان کشور را با تولیدات دفاع مقدسی و ارزشی باورمند و قدرتمند کنیم و در عرصه فرهنگ و هنر تو دهانی محکمی به دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی که با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی در پی آن هستند که عزت و استقلال را از جوان ایرانی بگیرند، بزنیم!

بازیگر فیلم های سینمایی «رسوایی» و «اخراجی ها۲» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دفاع مقدس برای کشور ما یک موهبت است. اتفاق جنگ شاید یک بعد تلخی و خانمانسوز بودن داشته باشد اما یک بعد دیگرش که حائز اهمیت است بحث فرهنگ سازی و تقویت باورها و اعتقادات مردم است.

وی ادامه داد: ۸ سال دفاع مقدس که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد کمک کرد تا روحیه سلحشوری در مردم بالاتر برود. البته ایرانی ها همیشه در همه تاریخ غیرت داشته اند و به دفاع از ناموس و خاک میهن پرداخته اند؛  ما این ظرفیت را داریم اما متأسفانه به صورت جدی به آن در سینما توجه نمی شود.

همراه با بیان اینکه هالیوود از نداشته هایش حماسه می سازد و به دنیا ارائه می دهد اظهار داشت: آمریکایی ها اشغالگری های خودشان را برعکس نشان می دهند اما ما از این ظرفیت در عرصه فرهنگ و جهانی کردن آن استفاده نمی کنم. ما باید اتفاق بزرگ دفاع مقدس را نشان بدهیم. سوأل من از دوستان و مسئولان این است که چرا در این زمینه کار خاصی نمی شود؟ چرا روز به روز بیشتر از قبل مسأله مهم دفاع مقدس به بوته فراموشی سپرده می شود؟  

این بازیگر یادآور شد: دهه ها قبل برای هنرمندان فیلمسازی در ژانر ارزشمند دفاع مقدس افتخار بود. مسئولان قبلاً حمایت اصلی شان از ژانر دفاع مقدس و انقلاب بود اما نامدیریتی ها باعث شده پرداختن به این ژانر امروزه بی کلاسی محسوب شده و دیگر کمتر کسی از این سینما دفاع کند!

وی سپس با بیان اینکه برخی افراد در یک حرکت خزنده عمدی سعی دارند تا جامعه را از ارزش ها دور کنند تصریح کرد: این افراد که دست نشانده ها و مواجب بگیران دول غربی و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هستند با ضربه زدن به سینمای استراتژیک و ارزشی می خواهند نام و نشان دفاع مقدس و افتخارات آن روزگار را نابود کنند.

همراه در همین راستا خاطرنشان کرد: از این رو بنده معتقدم نقش رسانه ها برای آگاه سازی اقشار مختلف مردم موثر است. همین کاری که شما در خبرگزاری ارزشمند «سینماپرس» انجام می دهید بسیار باارزش است و می تواند باعث آگاهی بخشی به مردم و به ویژه نسل جوان تر باشد! 

وی‌ در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: خوشبختانه سال ها قبل در سینمای ما آثار بسیار ارزشمندی ساخته شده و بسیاری از فیلم های بزرگ هالیوودی از همین سینما و فیلم های دفاع مقدس ما گرته برداری می کنند اما ما از این پتانسیل استفاده نمی کنیم.

همراه در خاتمه افزود: چرا دفاع مقدس اصلی ترین ژانر سینمای ما نشده؟ این در حالی است که تجربه ثابت کرده کمدی و درام و اکشن و... همه می توانند در ذیل دفاع مقدس تعریف شوند. من امیدوارم ما بتوانیم از این پتانسیل بزرگ به درستی بهره برداری کنیم! این اتفاق قطعا نیازمند حضور مدیران دغدغه مند و باورمند در عرصه های فرهنگی و هنری بالاخص سینما است که امیدوارم به زودی شاهد این اتفاق باشیم!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.