دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

دست خالی مدیریت سینما در سال آخر دولت بنفش/۶

بازغی: همکاران ما در بخش های مختلف سینما در تنگدستی گرفتار هستند و کسی به فریادشان نمی رسد/ چرا تکلیف بیمه بیکاری اهالی سینما روشن نمی شود؟

پژمان بازغی در نشست خبری فیلم سینمایی«هایلایت»

سینماپرس: پژمان بازغی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در خصوص دست خالی مدیریت سینما در سال آخر حیات دولت گفت: همکاران ما در بخش های مختلف سینما در تنگدستی گرفتار هستند و کسی به فریادشان نمی رسد؛ بی شک این وظیفه مسئولان سینمایی است که مساعدتی جدی برای تمامی هنرمندانی که این روزها نیازمند یاری و مدد هستند، داشته باشند و تمهیداتی برای برون رفت زندگی آن ها از بحران در نظر بگیرند.

بازیگر فیلم های سینمایی «سربازهای جمعه» و «سمفونی نهم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وضعیت سینما بعد از بحران کرونا در سراسر جهان به هم ریخت؛ این اتفاق غیرمترقبه باعث شد تا اوضاع سینما هم در تمامی کشورهای دنیا دچار تشتت شود اما با تمهیدات مسئولان فرهنگی و سینمایی در سایر کشورها این بحران آرام آرام حل شد اما در کشور ما وضعیت سینما همچنان بحرانی است.

این سینماگر با بیان اینکه مدیران سینمایی باید با دغدغه مندی و اهتمام جدی فریادرس اهالی سینما باشند اظهار داشت: روزی که ما داد می زدیم و می گفتیم هنرمندان باید بیمه بیکاری داشته باشند، هنرمندان باید سندیکای درست داشته باشند که در مواقع بحرانی به دادشان برسد، به فکر امروز و امثال امروز بودیم!

بازغی خاطرنشان کرد: وضعیت این روزهای سینما و بحرانی که کرونا در سینما ایجاد کرده شاید تلنگر خوبی باشد برای مدیران فرهنگی و سینمایی تا شاید حداقل برای سال های آتی وضعیت بیمه بیکاری اهالی سینما را تعیین تکلیف نمایند. واقعاً نمی دانم چرا تکلیف بیمه بیکاری اهالی سینما بعد از این همه سال بحث و پیگیری روشن نمی شود و هیچ مدیر سینمایی اهتمام جدی برای این اتفاق مهم نداشته است؟

بازیگر فیلم های سینمایی «کافه ستاره» و «سلفی با دموکراسی» در پایان این گفتگو تأکید کرد: بلاتکلیفی وضعیت بیمه اهالی سینما در حالی است که دولت ما را مساعدت نمی کند و برخلاف آنچه در باور عموم افراد جامعه وجود دارد ما خودمان با هزینه شخصی تمام حق بیمه و مالیات مان را پرداخت می کنیم و حتی معاف از مالیات هم نیستیم! خانه سینما هم که به عنوان صنف و سندیکای اهالی سینما شناخته می شود هیچ عملکرد مثبت و قابل قبولی در راستای تحقق حقوق برحق اهالی سینما ندارد و رسماً سینماگران را به حال خود رها کرده است و متأسفانه همین باعث شده تا ما شاهد وضعیت زندگی نامساعد بسیاری از همکاران عزیزان مان باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.