چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

نائب‌رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس:

توقع می‌رود هر شبکه در صدا و سیما بر اساس شرح وظایف خودش به تولیدات توجه کند

بیژن نوباوه وطن

سینماپرس: نائب‌رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: علاوه بر تولید آثار و سریال های به روز در تلویزیون باید به آثار تاریخی توجه شود که شاهدیم این توجه در مرکز سیمافیلم با ساخت آثار تاریخ معاصر و تاریخ کشور صورت می گیرد.

به گزارش سینماپرس، «بیژن نوباوه» نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در گفت و گو با فارس درباره تغییر رویکرد رسانه ملی و لزوم واکنش به موقع به مسائل روز با تولید سریال‌ها و آثار نمایشی گفت: وقتی به شبکه‌های مختلف سازمان صدا و سیما نگاه  می‌کنیم توقع می‌رود هر شبکه بر اساس شرح وظایف خودش به تولیدات توجه کند و یک نوع کنداکتور خاصی برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده داشته و بر اساس نوع مخاطب عملکرد قابل قبولی ارائه دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا مرکز سیمافیلم اساسا بدین منظور که نگاهی فراتر از شبکه‌ها داشته باشد، تاسیس شد. نوع رویکرد آن به گونه‌ای تعریف شد تا این مرکز منبع و ماخذی برای تهیه فیلم‌ها و سریال‌هایی باشد که تولید آن در توان شبکه‌ها نیست. به منظور رسیدن به این هدف مشخص باید نگاهی فراتر از نگاه معمول شبکه‌ها بر آن حاکم باشد که خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد این نوع نگاه در مدیریت این مرکز هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: با نگاهی به عملکرد مرکز سیمافیلم شاهد این مهم هستیم که در چند سال گذشته این ماموریت بالنسبه انجام شد و گاهی هم ناموفق بوده مثل تولید سریال «پایتخت» که نظارتی بر آن صورت نگرفت و به اسم سیمافیلم به کام افرادی سودجو شد و متاسفانه به ضد فرهنگ کشور تبدیل شد!

نوباوه تاکید کرد: اگر نگاه اساسی به فعالیت این مرکز داشته باشیم خواهیم دید در چند ماه اخیر حتی برای حمایت از آثار تولید شده در شبکه‌ها، تلاش شده تا در جریان ماموریت سیمافیلم نگاه فراشبکه‌ای لحاظ شود و به این سمت حرکت کند. راه‌اندازی و تولید سریال «سلمان فارسی» نمونه بسیار خوبی است که مانند «مختارنامه» یا سریال «امام علی» (ع) از آثار تاریخی و فاخر سازمان صدا و سیما به شمار می‌آید که خوشبختانه سازنده این آثار آقای میرباقری است. البته متاسفانه ما تنها یک نفر در میان کارگردانان داریم که در این حوزه‌های دینی و سخت وارد شده است. مرکز سیمافیلم با تولید این سریال نشان می‌دهد که نگاهی فراتر از نگاه شبکه‌ها را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: این رویکرد سیمافیلم رویکرد خوبی است و نگاه سازمان صدا و سیما هم باید به این مرکز نگاهی فراشبکه‌ای باشد و نگاه کلان به سرمایه‌گذاری روی این مرکز صورت گیرد. البته به نظر می‌رسد نیاز بیشتری است که در این مرکز از افکار و اندیشه‌های موجود در سازمان استفاده شود. سلایق مختلف و دیدگاه‌ها هر قدر فراوان باشد انتخاب‌ها بهتر و موفق‌تر خواهد بود.

وی درباره ضرورت تولید سریال با موضوع اتفاقات روز نیز گفت: علاوه بر تولید آثار روز باید به آثار تاریخی توجه شود که شاهدیم این توجه در مرکز سیمافیلم با ساخت آثار تاریخ معاصر و تاریخ کشور صورت می گیرد زیرا تاریخ می‌تواند چراغ هدایت حال باشد و می‌توان از درس‌های تاریخ در حال حاضر استفاده کرد. در هر نوع پرداختی در مورد مسائل روز جامعه و وقایع اخیر، سیمافیلم باید نگاه کلان داشته باشد و قوی‌تر از شبکه‌ها کار کند. باید به دنبال مطرح کردن مسائل عمده جامعه باشد تا مسائل روزمره. مسائل روزمره را باید به شبکه‌ها واگذار کرد. از سیمافیلم توقع می‌رود در این مهم فراتر از شبکه‌ها باشد و قطعا با این نوع مدیریت ماموریتش کامل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.