یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

سخنگوی انجمن سینماداران کشور :

باید چند فیلم پرمخاطب را برای اکران عمومی آماده کنیم تا مردم راغب شوند دوباره به سینماها بیایند

محمدرضا صابری

سینماپرس: دبیر انجمن سینماداران کشور بیان کرد سینماداران بعد از دریافت وام اعطایی از سوی سازمان سینمایی، ۷۲ ساعت فرصت دارند تا بدهی خود را به دفاتر پخش فیلم پرداخت کنند.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران کشور در گفتگو با مهر، با اشاره به وامی که قرار است توسط سازمان سینمایی برای تسویه بدهکاری سینماداران به دفاتر پخش پرداخت شود، گفت: طی صحبتی که با معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی داشتیم، تا ۱۷ شهریورماه فرصت داریم تا لیست نهایی سینماهایی که به پخش‌کنندگان بدهی دارند را آماده و به سازمان سینمایی ارائه دهیم.

وی بیان کرد: در همین راستا انجمن سینماداران به تمام سینماهایی که به دفاتر پخش بدهکار هستند، فراخوان داده است تا میزان بدهی خود را به انجمن اعلام کنند تا انجمن نیز اسامی را به سازمان سینمایی اعلام کند.

سخنگوی انجمن سینماداران تاکید کرد: از حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی که همکاری لازم را با سینماداران و دفاتر پخش برای پرداخت بدهی‌ها داشته‌اند تشکر می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: سینماها پس از دریافت این وام موظف هستند ظرف ۷۲ ساعت این پول را به دفاتر پخش پرداخت کنند، این را هم یادآوری می‌کنم که مبلغ وامی که به هر سینما پرداخت می‌شود، بستگی به میزان بدهی آن سینما به دفاتر پخش دارد.

صابری گفت: بودجه در نظر گرفته شده سازمان سینمایی برای پرداخت وام به سینماداران نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان است.

دبیر انجمن سینمادارن درباره بازگشایی سینماها نیز گفت: در رابطه با بازگشایی سینماها نیز می‌گویم که با باز شدن سینماها برای جذب مخاطب به سینما باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و فیلم‌های پرمخاطب در سینماهای کشور اکران شود، همانطور که در آمریکا سینماها با اکران یک فیلم بسیار پرمخاطب فعالیت خود را آغاز کردند که با جذب مخاطبان بسیاری نیز همراه شد.

صابری در پایان گفت: اگر می‌خواهیم یک بار دیگر چراغ سینما روشن و از آن استقبال شود، باید چند فیلم پرمخاطب را برای اکران عمومی آماده کنیم تا مردم راغب شوند دوباره به سینماها بیایند. البته این را هم تاکید می‌کنم که تمام پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت می‌شود و سینماها مکان امنی برای مخاطبان سینما خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.