شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲

رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان مطرح کرد؛

برخی سینماها محکوم به تعطیلی هستند/ آینده سینما در پساکرونا

سیدضیاء هاشمی

سینماپرس: سید ضیاء هاشمی درباره وضعیت سینما در دوران پساکرونا و مشکلات کنونی آن صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، سید ضیاء هاشمی تهیه کننده و رئیس جامعه صنفی تهیه کنندگان، در خصوص خطر تعطیلی دائمی برخی سالن‌های سینما و بیکار شدن برخی اهالی سینما به خبرنگاران جوان گفت: هیچ کجای دنیا راهکاری برای حل مشکلات سینما پیدا نکرده‌اند. انجمن سینماداران آمریکا که یک مجموعه بزرگ تجاری اقتصادی است در کنار اتحادیه تهیه کنندگان و کانون وکلای آمریکا حدود دو هفته پیش بیانیه‌ای مشترک در ۹ صفحه ارائه دادند و درخواست کردند که اعتمادسازی صورت بگیرد تا مردم به سینماها بیایند. چون خیلی از سینماها در وضعیت بحرانی و ریزش کارکنان قرار دارند؛ از سویی ادامه دار بودن این جریان کلیت سینما را به ورشکستگی می‌رساند، اما با همه این درخواست‌ها و تدابیر متعدد، موفق به جلب اعتماد مردم نشدند و طرحشان به موفقیت نرسید.

او افزود: بحث اصلی جان آدم‌هاست، پس نمی‌توان ریسک کرد و به صرف جلوگیری از ورشکستگی سینماها از جان مردم گذشت. وضعیت اقتصادی هر روز به قهقهرا می‌رود و نمی‌دانم دولت ما چکار می‌کند!؟ همین امروز نسبت به چند روز قبل گرانی عجیب و غریبی به وجود آمده است در این شرایط آیا سینما می‌تواند در اولویت مردم قرار بگیرد که جواب منفی است.

هاشمی اظهار کرد: همچنین سینما در پساکرونا تغییر اساسی خواهد کرد و به تفریحی لاکچری تبدیل می‌شود؛ سینماهای مدرن و خوب خواهند ماند و دیگر سینماها باید تغییر کاربری بدهند و هیچ راهکار دیگری باقی نمی‌ماند. البته به نظر می‌رسد سینماهای جهان با این موضوع روبرو شوند و یک سری سینماهای شیک و مدرن می‌مانند و از همه مهمتر محصولات بهتر و باکیفیت تری تولید خواهد شد.

تهیه کننده فیلم «آینده» تصریح کرد: یکی دیگر از اتفاقاتی که در پساکرونا رخ می‌دهد گرایش به سمت سینمای آنلاین است که باید به آن قدرت بدهیم. نکته قابل تامل در این خصوص اینجاست که سینماهای آمریکا در شرایط کرونا به سمت ورشکستگی رفته اند، اما نتفلیکس بالاترین درآمد را داشته است.

وی افزود: ما نیاز به تغییر اساسی در سینما داریم؛ یعنی در سینماداری و تولیدات و ... باید به روز شویم و خانه تکانی کنیم. این دولت برای هیچکدام از هنرمندان قدم بر نمی‌دارد همانطور که برای بیمه قدم بر نداشت؛ پس انتظاری نداریم و نخواهیم داشت.

این تهیه کننده بیان کرد: پس در این شرایط، یک سری سالن‌های سینما به طور قطع تعطیل خواهند شد و تغییر کاربری می‌دهند و تقریبا خیلی از تک سالن‌ها محکوم به این کار هستند، چون حداقل جهان راهکاری پیدا نکرده است ما که جای خود داریم.

هاشمی گفت: تصور می‌کنم در بخش تولیدات باید به سمت تولید آثار با کیفیت برویم و یک همپوشانی با نمایش خانگی داشته باشیم که این مجموعه بتواند به یکدیگر کمک کرده و از پلتفرم‌ها هم حمایت کنند. پلتفرم‌ها هم باید بدانند که نباید همه منابع را مال خود کنند و مانند دولت عمل نکنند و به فکر حمایت باشند و به نحوی پیش بروند که سینمای ایران بتواند به آن‌ها کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.