شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

عوامل سریال مطرح کردند؛

ضبط سریال «شرم» به صورت شب کار

ابوالفضل پور عرب_ سریال شرم

سینماپرس: کارگردان و تهیه‌کننده سریال تلویزیونی «شرم» که قرار است پاییز امسال از شبکه سه پخش شود از چالش‌های پیش روی خود برای رساندن این سریال به آنتن گفتند.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری سریال «شرم»» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی امیرمهدی پوروزیری این شب‌ها در شهرک غرب در حال انجام است.

عوامل این سریال به صورت شب کار در حال ضبط هستند و بازیگرانی از جمله سید مهرداد ضیایی، الهام طهموری، فریبا متخصص، سیاوش طهمورث و… جلوی دوربین هستند.

اواخر هفته گذشته سکانس‌هایی از قسمت هفتم این سریال نیز به تصویربرداری رسید. علی فروغی مدیر شبکه سوم سیما و مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه از پشت صحنه این سریال بازدید کرده و در جریان روند تولید آن قرار گرفتند.

پوروزیری درباره سخنان مطرح شده با مدیران عنوان کرد: ابوالفضل پورعرب و فاطمه گودرزی شخصیت‌های اصلی سریال هستند. همچنین نیما نادری، میلاد میرزایی و الهام طهموری مثلثی جوان و مهم را در سریال تشکیل می‌دهند که قصه با آنها جلو می‌رود.

داستان «شرم» تلخ نیست

وی با اشاره به فضای قصه و شخصیت‌های سریال اضافه کرد: این سریال شخصیت‌های تازه‌ای دارد که در موقعیت‌های جدیدی قرار می‌گیرند. داستان سریال نیز تلخ نیست بلکه یک ملودرام است.

این تهیه‌کننده با اشاره به مطالبه مدیر شبکه سه در پشت صحنه سریال نیز تصریح کرد: مهمترین مسأله باکس سریال شبکه است که باکس مهمی است و پاییز فصل شبکه سه است و برای آن سرمایه گذاری جدی انجام شده است. صحبت ما با مدیر شبکه هم در همین راستا بود. اینکه چه زمانی سریال به آنتن می‌رسد و اینکه قول بدهیم کار را به موقع برسانیم.

پوروزیری درباره جزییات سریال نیز توضیح داد: ما تصمیم داشتیم سریال «شرم» را قبل از عید کلید بزنیم اما شرایط کرونا اجازه نداد و در نهایت توانستیم اردیبهشت ماه امسال آن را با سختی بسیار کلید بزنیم. قرار بود سفرهای زیادی هم برویم اما به دلیل کرونا کنسل شد و فقط یک سفر داریم.

وی درباره قصه این سریال که یک ملودرام اجتماعی است، گفت: قصه این مجموعه در دو بخش روایت می‌شود؛ قسمت اول سریال در سال‌های ۸۸ تا نود و در قالب یک فلاش بک روایت می‌شود و باقی در ۱۰ سال بعد و در زمان حاضر به تصویر کشیده می‌شود. نیمه اول کار در هتل می‌گذشت و ما مجبور شدیم هتل را بسازیم چون شرایط کرونایی سخت بود و هتل‌ها به ما لوکیشن نمی‌دادند. از طرفی نمی‌شد کار را به تعویق انداخت و آنتن تلویزیون از سریال خالی می‌شد.

چالش‌های جذب مخاطب با سریال شهری

کاوری کارگردان سریال نیز در سخنانی پشت صحنه سریال بیان کرد: سختی این کار همین است که بتوانید با یک فضای شهری ساده مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. بنابراین فیلمنامه باید از غنای بیشتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی خود برای جذابیت بخشی به این سریال اظهار کرد: من پیش از این «وارش» را داشتم که در طبیعت شمال با لباس‌های رنگین و… ساخته شده بود و جاذبه‌هایی برای مخاطب داشت اما در این سریال‌های شهری باید بتوانید مخاطب را درگیر کنید.

کارگردان سریال‌های «وارش» و «شرم» درباره فیلمنامه این سریال به قلم سعید فرهادی عنوان کرد: فیلمنامه خیلی چالش‌برانگیز نیست و تنها چالشی که شاید در آن باشد مربوط به کاراکتر زن سریال است؛ اینکه یک مادر کاری را انجام می‌دهد و در ابتدا حتی مقام مادری خود را زیر سوال می‌برد و از این حیث تا حدی این سریال ممکن است ساختارشکن باشد.

وی اضافه کرد: آنچه که داستانی را جذاب می‌کند رازهای شخصیت‌هاست و این سریال هم هر شخصیتی رازی دارد.

در ادامه الهام طهموری بازیگر سریال هم درباره نقش خود توضیح داد: من نقش لعیا را بازی می‌کنم که در این سریال از عشق تا بیماری موقعیت‌های مختلفی را تجربه می‌کند.

وی اضافه کرد: او در این سریال شک را هم به نوعی تجربه می‌کند و روابط او با آدم‌ها را می‌بینیم که اینها برای من جذاب بود.

فیلمبرداری سریال «شرم» بر اساس فیلمنامه‌ای از سعید فرهادی به تهیه‌کنندگی امیرمهدی پوروزیری و کارگردانی احمد کاوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لوکیشنی در منطقه شهرک غرب تهران ادامه دارد.

تاکنون بازیگرانی چون ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، نسیم ادبی، الهام طهموری، سید مهرداد ضیایی و مرحوم سیروس گرجستانی جلوی دوربین سریال «شرم» رفته‌اند.

زنده‌یاد سیروس گرجستانی از جمله بازیگران این سریال بود که حین کار دار فانی را وداع گفت و نقش وی برای بازی در این سریال نیمه تمام ماند. بعد از آن گروه با سیاوش تهمورث مذاکره کردند و او جایگزین این بازیگر شده است تا ادامه نقش وی را بازی کند.

سریال «شرم» یک ملودرام اجتماعی است که برای پخش از شبکه سه سیما در فصل پاییز آماده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.