دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

انتظارات از هیأت مدیره جدید خانه سینما/۷

گیتی: خانه سینما باید مأمن و پناهگاهی امن برای اهالی سینما باشد نه جایی برای غرض ورزی و انتقام جویی!

حسین گیتی

سینماپرس: حسین گیتی عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در پی معرفی هیأت مدیره جدید خانه سینما گفت: خانه سینما باید مأمن و پناهگاهی امن برای اهالی سینما باشد نه جایی برای غرض ورزی و انتقام جویی؛ خانه سینما به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران باید از حقوق اعضای خود حمایت کند، باید در پی آن باشد که مشکلات اعضای خود را برطرف کند اما متأسفانه ما همواره شاهد کاستی های به شدت پررنگی در خصوص عملکرد مدیران قبلی این نهاد بوده ایم که علیرغم شعارها و وعده ها هیچ وقت اصلاح نشده است.

این منتقد پیشکسوت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این افرادی که امروزه به عنوان هیأت مدیره جدید خانه سینما مشغول به کار شده اند اغلب جزو منتقدان عملکرد مدیران قبلی خانه سینما بودند و همواره از ضعف های آشکار مدیران قبلی سخن می گفتند! از این رو حالا که روی کار آمده اند همه ما منتظریم تا ببینیم آیا می توانند ایرادات مدیران قبلی را رفع و رجوع کنند یا اینکه عملکردی مشابه آن ها و یا حتی بدتر خواهند داشت!

وی سپس با بیان اینکه این روزها مهمترین مسأله اهالی سینما فقدان یک بیمه قدرتمند و کارآمد، فقدان امنیت شغلی و فقدان بیمه بیکاری است اظهار داشت: سینماگران در این ایام کرونایی بیش از هر زمان دیگری دچار آسیب و خدشه جدی شده اند و شایسته است مدیران سینمایی تدبیری جدی برای رفع معضلات آن ها داشته باشند. سینمای ایران قبل از کرونا هم کم حال بود و حالا دیگر هیچ جانی در بدن ندارد و کاملاً مرده است!

گیتی خاطرنشان کرد: متأسفانه هزاران نفر از اعضای خانه سینما هیچ ممر درآمد دیگری جز سینما ندارند و با این وضعیتی که پیش آمده هم تولید در سینما به شدت کم شده هم دستمزدها افت چشمگیری پیدا کرده و هم اصولاً دیگر دل و دماغی برای کار وجود ندارد و در این وانفسا این وظیفه یک دستگاه و نهاد صنفی است که به داد اعضایش برسد.

این منتقد سینما متذکر شد: خانه سینما باید از اعضایش حمایت کند. خیلی از اهالی شریف، آبرودار و زحمتکش سینمای ایران این روزها بیش از هر زمان دیگری نیازمند کمک مالی هستند، این وظیفه مدیران خانه سینما است که از آن ها دلجویی کنند.

وی سپس با انتقاد از عملکرد تبعیض آمیز مدیران خانه سینما متذکر شد: سوأل بنده این است که چرا در مراسم ها و جشن های خانه سینما تنها عده ای معدود دعوت می شوند؟ چرا بین اهالی سینما تبعیض قائل می شوند؟ چرا اگر مواهب و هدیه ای وجود دارد به صورت یکسان به یکایک اهالی سینما تعلق نمی گیرد و اعمال سلیقه مدیران خانه سینما را در این مسائل شاهد هستیم؟ من امیدوارم هیأت مدیره جدید به صورت جدی به این مسائل ورود پیدا کرده و هر نوع تبعیض آشکار و نهانی را از میان بردارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.