چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹

مهدی فقیه:

به جای این همه سریال آپارتمانی و دخترپسری قصه‌های فولکلور را دریابید!

مهدی فقیه در نشست صمیمی هنرمندان سینمای دفاع مقدس

سینماپرس: بازیگر «جشن سربرون» با تحسین این سریال گفت: فیلمسازان ما جرئت نمی‎کنند دست روی قصه‌های فولکلور بگذارند چون فکر می‌کنند ساختش سخت است. سریال‌سازی به هرحال دشوار است همچنان که ما در «جشن سربرون» زیر آفتاب سیاه سوخته شدیم.

به گزارش سینماپرس، روند تولید سریال‌های تلویزیونی با سختی بیشتر و البته در شرایطی خاص‌تر درحال پیگیری است و برخی گروه‌ها مراحل تولید و ضبطشان را همچنان ادامه می‌دهند. هرچند ساخت سریال سختی دوچندانی در دوران کرونا دارد و شاید هرکسی هم حاضر نیست تحت هر وضعیتی جلوی دوربین بروند.

برخی سریال‌های نمایشی در شرایط منحصربه‌فردتر و لوکیشن‌های بیرون مشغول کارند که یکی از آنان پروژه «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی است. سریالی تاریخی که گروه از یک سال گذشته به تصویربرداری مشغولند و در این بین به خاطر کرونا با تعویق‌هایی نیز روبرو شده‌اند.

خیلی مراقبیم که کسی درگیر ویروس کرونا نشود

این مجموعه ورودی به قصه و ماجراهای عشایر در دوران قاجار دارد که با ترکیب جالبی از بازیگران مشغول ساخت است. مهدی فقیه که در «جشن سربرون» جلوی دوربین رفته و یکی از نقش‌های آن را ایفا می‌کند، درباره این تجربه به آنا گفت: اخیراً سریال به خاطر تشدید کرونا، موقتاً متوقف شد اما بالاخره مجبور بودیم شروع به کار کنیم. وضعیت دشوارتری را در این روزها داریم که باید با آن بسازیم.

مهدی فقیه

این بازیگر که ساکن شیراز است توضیح داد: من برای بازی در «جشن سربرون» در رفت و آمد به اطراف تهران و محل ضبط هستم؛ نمی‌توانم در تهران زندگی کنم ولی با این حال مشغول بازی و ایفای نقش در مجموعه هستم.

وی اضافه کرد: در همین مجموعه واقعاً دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و این جدیت را در گروه می‌بینیم. عوامل خیلی مراقب هستند که کسی درگیر ویروس کرونا نشود خصوصاً اینکه وضعیت تهران جالب نیست.

مخاطب اینجا تصویری جالب از عشایر کشورمان را می‌بیند

فقیه درباره ماجرای مورد پردازش در این مجموعه نمایشی توضیح داد: در «جشن سربرون» مخاطب تصویری جالب از عشایر کشورمان را می‌بیند. ما با قشری درگیری می‌شویم که صنایع دستی‌شان در دنیا معروف است و غیرتشان را هم که در دوران جنگ تحمیلی بارها دیده‌ایم. اینجا نیز سراغ قصه‌ای دیگر از آنان در دل تاریخ خواهیم رفت.

وی افزود: به نظرم عشایر افراد بی‌توقعی هستند که با غیرت مشغول کارند. کل داستان «جشن سربرون» درباره عشایر کشورمان است که روایت آن به دوران مشروطه برمی‌گردد. ما با عده‌ای خودفروخته در آن دوره مواجهیم که روایت اینها و نیز مقابله عشایر با این جماعت را خواهیم دید.

سریال جشن سربرون

این بازیگر با تأکید بر اینکه سریال مجتبی راعی روی قصه‌ای تازه متمرکز شده است، گفت: ما سوژه‌های جالبی برای پرداخت داستانی داریم مثل همین عشایر کشورمان؛ درحالی‌که متأسفانه روی آنان کار نکرده‌ایم. تمام هنر عشایر ما در دنیا شناخته شده؛ به طور مثال قالی‌هایشان زینت‌بخش موزه‌های دنیاست ولی ما همچنان سراغ داستان‌پردازی از آنان نرفته‌ایم.

جرئت نمی‌کنند سراغ فیلم و سریال‌های سخت بروند

این بازیگر با انتقاد از برخی مجموعه‌ها و فیلم‌ها گفت: همه کارهای ما آپارتمانی و دختر و پسری شده درحالی که نباید از این فرهنگ فولکلور و عامه غافل شد. انگار فیلمسازان ما جرئت نمی‌کنند دست روی این قصه‌ها بگذارند چون فکر می‌کنند ساختش سخت است. به هرحال سریال‌سازی دشوار است به طوری که که ما در «جشن سربرون» زیر آفتاب به قول معروف سیاه سوخته هم شدیم.

مهدی فقیه اینگونه نیز تأکید کرد: من مطمئنم که سریال مجتبی راعی مجموعه خیلی خوبی خواهد شد.

گفتنی است؛ «جشن سربرون» مجموعه‌ای ٣٠ قسمتی به تهیه‌کنندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی است. این مجموعه به سفارش سیما فیلم تولید می شود و به روایت دوران قبل از مشروطه می پردازد.

در خلاصه داستان «جشن سربرون» آمده است: «بهادر»، کدخدای ایل «پوسان» با کدخدای طایفه همسایه «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان‌پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان‌پسند به عقد پسرعموش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند، زخم‌های کهنه سر باز می‌کنند، هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. در ادامه درگیری ابعاد بزرگتری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند.

لاله اسکندری سریال جشن سربرون

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک‌ میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی‌پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات‌علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح‌پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف‌فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران هادی، جواد عاقبت‌بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی، رضا سیدی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.