چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

انتظارات از هیأت مدیره جدید خانه سینما/۸

زرین دست: خانه سینما برای صنوف هیچ کار اجرایی و قانونی انجام نمی دهد و نهادی خنثی است/ قضیه تعاونی مسکن خانه سینما به کجا رسید؟

علیرضا زرین دست

سینماپرس: علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری پیشکسوت سینما در پی معرفی هیأت مدیره جدید خانه سینما گفت: خانه سینما برای صنوف هیچ کار اجرایی و قانونی انجام نمی دهد و نهادی خنثی است؛ داستان انتظارات ما اهالی سینما از مسئولان خانه سینما داستان کهنه ای است شبیه داستان «در انتظار گودو» که مرتب منتظر می مانیم اما از گودو خبری نمی شود!

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «خون شد» و «مزار شریف» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: خانه سینما در مدتی که به وجود آمده بزرگترین تأثیرش نوعی گردهمایی برای اهالی سینما بوده که همه را دور هم جمع کرده اما در همه این سال ها صنوف کاری از جهت اجرایی و قانونی و تأمین اجتماعی و بیمه برای اعضا انجام نداده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه موارد معدودی هم که توسط صنوف شکل گرفته در انجام امور اجرایی دچار مشکل شده است چرا که خانه سینما محصولی منشعب شده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی است و بودجه اش استقلالی ندارد و ارشاد بودجه آن را می دهد.

زرین دست متذکر شد: درواقع بودجه خانه سینما از خود اهالی سینما تأمین نمی شود و عدم استقلال و وابسته بودن به بودجه دولتی دست در دست هم داده که شکل فعلی خانه سینما شده؛ نهادی کاملا خنثی که اصلا به فکر اعضایش نیست!

این مدیر فیلمبرداری پیشکسوت با طرح این پرسش که قضیه کلاهبرداری تعاونی مسکن خانه سینما به کجا رسید یادآور شد: من خودم به عنوان یک عضو خانه سینما سال ها است دچار معضل هستم. بنده ۱۰ سال قبل از تعاونی مسکن خانه سینما آپارتمانی خریدم که هنوز به ما تحویل ندادند. این تعاونی که قبلاً تشکیل شده بود نوعی کلاهبرداری بود و در تعاونی جدید هم برخی افراد هیچ ربطی به سینما ندارند.

وی تأکید کرد: خانه سینما که باید مسئولیت این امور را بر عهده بگیرد و کمک کند تا مشکلات ما حل حل شود حتی کمترین تلاشی انجام نمی دهد. این بسیار تلخ و دردآور است که ما اعضای خانه سینما بارها باید خواهش و تمنا کنیم تا بتوانیم وکیل حقوقی خانه سینما را بینیم که برای دیدن ایشان هم باید هفت خوان رستم را بگذرانیم!  

زرین دست در خاتمه اظهاراتش افزود: من امیدوارم یک بار برای همیشه تکلیف خانه سینما که تنها نهاد صنفی سینمای کشور است و باید در راستای احقاق حقوق صنوف تلاش کند روشن شود و همه اهالی سینما بتوانند از مواهب وجود یک نهاد موثر و کارآمد استفاده کنند اما متأسفانه فعلا که چنین چیزی را شاهد نیستیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.