چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹

وعده جدید سازمان سینمایی؛

تسویه بدهی سینماها تا ۲۰ شهریور

سالن سینما؛ گیشه؛ فروش بلیط؛ کرونا

سینماپرس: در دوازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما مقرر شد بدهی سینماها از ۱۰ تا ۲۰ شهریورماه پرداخت شود.

به گزارش سینماپرس، دوازدهمین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما برگزار شد.

در این جلسه پیرو مصوبه جلسه یازدهم کارگروه مبنی بر اختصاص درآمد فروش فیلم‌ها به سالن‌های سینما و پرداخت معادل فروش خالص آنان به شرکت پخش، مقرر شد با توجه به نیم بها شدن قیمت بلیت، طی ماه‌های مرداد، شهریور و مهر این میزان برای سینما و شرکت پخش به قیمت بلیت تمام بها برای فیلم‌های ایرانی اکران اول در نظر گرفته و ما به التفاوت به صورت حمایت از سوی سازمان سینمایی به شرکت‌های پخش و سینماها در پایان اکران هر فیلم پرداخت شود.

همچنین سینماداران بدهکار برای دریافت تسهیلات بانکی به منظور تاییدیه بدهی اکران ۹۸ به دفاتر پخش، می‌توانند از روز دوشنبه ۱۰ شهریور الی ۲۰ شهریور برای ارائه تقاضا و مدارک (تصویر پروانه فعالیت سینما و وثایق) و صدور معرفی نامه به صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند. این زمان قابل تمدید نخواهد بود.

لیست بدهی سینماها روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

به سینماهای غیردولتی که در مرداد ماه فعال بوده‌اند به ازای هر سالن روزانه ۱۰ میلیون تومان بلاعوض داده می‌شود. این مبلغ به سالن‌هایی تعلق می‌گیرد که روزانه حداقل ۳ سانس فیلم ایرانی نمایش داده باشند.

چنانچه این سینماها قبلاً وام قرض الحسنه از صندوق اعتباری هنر دریافت کرده باشند، این مبلغ از میزان بدهکاری آنان کسر می‌شود.

در این جلسه گزارشی از پیگیری و اجرای مصوبات جلسات گذشته کارگروه ارائه و با نظر مثبت شورای صنفی نمایش بر ادامه نیم بها بودن بلیت سینماها تاکید شد.

جلسه دوازدهم کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما با حضور حسین انتظامی، سیدمحمد مهدی طباطبایی نژاد، رمضانعلی حیدری خلیلی، محمد رحمتی، سیدحسین سیدزاده، غلامرضا موسوی، مرتضی شایسته، رضا سعیدی پور و مسعود نجفی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.