چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

انتظارات از هیأت مدیره جدید خانه سینما/۵

نیک ذات: خانه سینما هیچ گونه خدمات صنفی به اعضای خود ارائه نمی کند/ مسئولان سال ها است شعار تأمین امنیت شغلی سینماگران را سر می دهند!

ساعد نیکذات

سینماپرس: ساعد نیک ذات مدیر فیلمبرداری مطرح سینما در پی معرفی هیأت مدیره جدید خانه سینما گفت: خانه سینما هیچ گونه خدمات صنفی به اعضای خود ارائه نمی کند؛ تنها کاری که طی سال های اخیر شاهد انجام آن بوده ایم ارسال پیامک تشییع جنازه دوستان و همکاران مان بوده است اما دریغ از آنکه شاهد کوچکترین گامی در راستای تحقق انجام امور صنفی باشیم از این رو می توان بر این امر صحه گذاشت که خانه سینما عملاً نهادی است که به شکل کاملاً صوری فعالیت می کند و عنوان نهاد صنفی را با خود به یدک می کشد!

مدیرفیلمبرداری فیلم های سینمایی «نفس» و «تنهای تنهای تنها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما سال ها است انتظار می کشیم که مسئولان وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و خانه سینما بخشی از مطالبات و انتظارات برحق اهالی سینما را برآورده سازند اما دریغ و هزاران افسوس که تاکنون تنها چیزی که شاهد بوده ایم بی توجهی به مطالبات مان بوه است و انتظارات مان هیچ گاه برآورده نشده است.

وی ادامه داد: خانه سینما تنها در بخش شورای داوری فعال است که این هم به علت دعواهای زیاد صنفی است که متأسفانه میان اهالی سینما وجود دارد. از بدو شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا دست اندرکاران خانه سینما مجموعه ای از اطلاعات اهالی صنوف زیرمجموعه این نهاد را جمع آوری کردند اما تا به امروز هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ کمک و خدمت رسانی به سینماگران انجام نشده است.

نیک ذات سپس با بیان اینکه مسئولان سال ها است شعار تأمین امنیت شغلی سینماگران را سر می دهند اما دریغ از ذره ای عمل، تصریح کرد: این باعث شرم است که افرادی که هیچ ماهیت صنفی ندارند به دلیل زدوبندهای تهیه کنندگان در سینما کار می کنند اما افراد شناخته شده و دارای ماهیت صنفی باید در بیکاری به سر ببرند. بی تردید این وظیفه مدیران خانه سینما است که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و... وارد مذاکره و گفتگو بشوند و تأکید داشته باشند که تمامی عوامل فیلم ها تنها از میان اعضای صنوف خانه سینما انتخاب گردند و تهیه کنندگان به دلیل دادن دستمزدهای اندک هر کسی را وارد سینما نکنند.

این سینماگر تأکید کرد: ما از مسئولان خانه سینما و سازمان سینمایی و... خانه و پول و ماشین و... نمی خواهیم که بگویند زیاده خواهی می کنیم! ما می خواهیم آن ها از حقوق صنفی و معنوی ما حمایت کنند و برای ما امنیت شغلی به وجود آورند. این شعاری است که خود آقایان مدیر و مسئول سال ها است از طریق تریبون های مختلف سر می دهند اما هرگز به آن جامه عمل نمی پوشانند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.