یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

تهیه‌کننده فیلم خبر داد؛

اکران آنلاین «روزهای نارنجی» در مهرماه

روزهای نارنجی

سینماپرس: علیرضا قاسمخان گفت: اگرچه در ایران زیرساخت لازم برای جلوگیری از قاچاق فیلم نداریم، اما نمی‌توان از اکران آنلاین هم استفاده نکرد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا قاسمخان تهیه‌کننده سینما، درباره آخرین وضعیت اکران آنلاین دو فیلمی که تهیه کنندگی آن‌ها را بر عهده دارد، به خبرنگاران جوان، گفت: فیلم سینمایی «ایستگاه اتمسفر» به زودی و «روزهای نارنجی» مهرماه اکران آنلاین خواهند شد.

او درباره علت پذیرفتن ریسک نمایش آنلاین این دو فیلم در شرایطی که امکان قاچاق آن وجود دارد، بیان کرد: به هر حال باید بدانیم جهان امروز به چه سمتی می‌رود؛ اگر ما زیرساخت‌هایی را برای عدم قاچاق فیلم نداریم، دلیل نمی‌شود که از پلتفرم و امکان نمایش آنلاین فیلم‌ها جدا شویم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: در دنیا تلاش می‌کنند که سینما را به عنوان امر اجتماعی زنده نگه دارند؛ امر اجتماعی می‌گوید شما باید در کنار همدیگر بنشینید و فیلم ببینید و تولیدش را معنادار کنید. حالا اگر برای مدتی این اتفاق نمی‌افتد، باید از روش‌های دیگر استفاده شود؛ به عنوان نمونه وقتی چهار نفر یک فیلم را در خانه می‌بینند آن امر اجتماعی به نوعی در حال تکرار شدن است، اما در ابعاد و شکل دیگری. برای همین ما باید به جهان‌های نو و به آینده‌ سینمای ایران فکر کنیم. شاید کرونا هم نباشد اما مردم بخواهند کمتر به سینما بروند.

تهیه کننده «ایستگاه اتمسفر» اضافه کرد: جایی خواندم که نتفلیکس اعلام کرده در سه ماهه اول ۲۰۲۰ که کرونا و شرایط خانه نشینی مردم در همه جای دنیا به وجود آمد، سی میلیون نفر به هشتاد میلیون نفری که فیلم می‌دیدند، اضافه شد؛ یعنی یک امکان و روش رسانه‌ای تازه برای تماشای فیلم از سوی مردم به وجود آوردند.

تهیه‌کننده «روزهای نارنجی» اظهار کرد: اوایل خود من هم به اکران آنلاین فیلم‌ها مایل نبودم؛ چون سرمایه گذاران بیشتر به فکر سرمایه شان و بازگشت آن هستند. اما وقتی دیدم سرمایه در حال سوختن است و این روند همچنان ادامه دارد، نه تنها من بلکه دیگر سرمایه گذاران وارد سیستم جدید نمایش شدیم. ما خیلی عجولیم و می‌خواهیم زود به سود برسیم؛ در حالی که باید در دراز مدت به سودهی اکران آنلاین برسیم.

قاسمخان در پایان عنوان کرد: البته در کنار اکران آنلاین و با روندی که پیش رو داریم امکان دارد، شرایط جدیدی حتی برای بخش تولید فیلم به وجود بیاید؛ شاید لازم باشد از این به بعد فیلم‌هایی تولید کنیم که در قاب تلویزیون هم بتوان آنها را دید؛ امکانی که در سینمای آمریکا به وجود آمد و جواب داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.