چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

با حضور معاون سیما؛

تجلیل از عوامل مدرسه تلویزیونی ایران

سخنرانی مرتضی میرباقری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تلویزیونی مستند

سینماپرس: مرتضی میرباقری معاون سیما در مراسم تجلیل از عوامل مدرسه تلویزیونی ایران بیان کرد که راه اندازی این مدرسه یک سرمایه بزرگ‌ برای ما در دوران کرونا شد که ماندگار می شود.

به گزارش سینماپرس، مراسم تجلیل از معلمان و عوامل مدرسه تلویزیونی ایران با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی روز گذشته سه شنبه ۲۸ مرداد ماه در دبیرستان البرز آغاز شد.

مرتضی میرباقری معاون سیما در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه تلویزیونی مدرسه ایرانی گفت: با بروز شیوع ویروس کرونا، راهکارهایی که جمهوری اسلامی برای حفظ سلامت و بهداشت در کشور انجام داد بسیار قابل تقدیر و ارزنده بود و توانست شرایط استرس زای پیش آمده را به خوبی مدیریت کند

وی ادامه داد: با پیدایش ویروس کرونا در کشور، طی جلساتی که با رئیس سازمان صداوسیما داشتیم موظف شدیم تا هر چه سریع‌تر بحث اطلاع رسانی را برای مردم خوب کشورمان انجام دهیم و تمام برنامه‌های رسانه هم به سمت آگاهی بخشی جامعه معطوف شد. ما باید یک طراحی فوق العاده انجام می‌دادیم و حدود ۵۷ برنامه در همان روزهای اول بروز کرونا در کشور به بحث کرونا و اطلاع رسانی و دادن آموزش‌های لازم اختصاص دادیم که با دعوت از کارشناسان و متخصصان جدیدترین اطلاعات پزشکی در اختیار مردم عزیز کشورمان قرار گرفت و رسانه ملی به عنوان منبع مورد اطمینان و موثق تبدیل شد.

معاون سیما تصریح کرد: در شرایطی که دشمن فکر می‌کرد فرصت پیدا کرده سرمایه اجتماعی را کاهش دهد و با ایجاد استرس و نگرانی به زعم خود، جمهوری اسلامی را با چالش مواجه کند اما نظام توانست به خوبی از این بحران عبور کند. رسانه ملی هم در این میان با بمباران برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغات منفی رسانه‌های معاند برای ایجاد فضای ناامید کننده و ترویج یاس مواجه بود که به لطف خدا و با هوشیاری و تلاش همه همکاران در رسانه ملی این مسأله هم به خوبی مدیریت شد.

معاون سیما بیان کرد: بعد از تصمیم ستاد ملی کرونا برای تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، حدود ۱۵ میلیون دانش‌آموز خانه نشین شدند که برای خانواده‌ها یک دغدغه خاطر جدی برای ادامه بحث آموزش به وجود آورد.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در مواجه با بیماری کرونا همواره از ظرفیت هنگفت دعا و استمداد از خدا بهره گرفته است و به لطف خدا برای ایام محرم نیز برنامه حسینیه ایران را طراحی شده تا عاشقان حسین (ع) بتوانند برنامه‌های ویژه محرم و عزاداری حسینی را از طریق رسانه ملی دنبال کنند.

میرباقری افزود: در دورانی که شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را دچار آسیب کرد بهبود معیشت و اقتصاد مردم را با پویش‌های مواسات و همدلی برگزار کردیم.

وی در پایان با تقدیر از تمام عوامل و دست اندرکاران مدرسه تلویزیونی گفت: راه اندازی این مدرسه یک سرمایه بزرگ برای ما در دوران کرونا شد که ماندگار می‌شود و رسانه ملی آماده است تا پایان این ماموریت در کنار وزارت آموزش و پرورش باشد و ما با طراحی رسانه‌ای سعی می‌کنیم با شتاب و دقت بیشتر کار را جلو ببریم.

مدیر شبکه آموزش سیما در مراسم تجلیل از معلمان، آموزگاران و عوامل رسانه‌ای مدرسه تلویزیونی ایران تاکید کرد در دوره‌ای که کرونا وارد ایران شد بدخواهان این ملت در افکار عمومی، چنان القا می‌کردند با انتشار و همه‌گیری کووید ۱۹ در ایران شاهد یک مرگ و میر گسترده خواهیم بود با جامعیت رسانه‌ای و حاکمیت رسانه‌ای علاوه بر اینکه خواب بدخواهان تعبیر نشد بلکه رسانه ملی با ورود به موقع و تفکر جهادی و به دور از سلسله مراتب اداری و با در پیش گرفتن مشی و روش فاستبقو الخیرات باعث امید آفرینی در جامعه شد.

مدیر شبکه هفت، همکاری و پیگیری وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش برای نیل به هدف مشترک را نمونه یک همکاری مثال‌زدنی دانست.

وی با تجلیل از رئیس سازمان و معاون سیما به عنوان حامیان اصلی این حرکت جهادی، از حضور شجاعانه همکاران تولید و فنی و پخش و ستادی و تمامی همکارانی که به نوعی در این حرکت عظیم به ویژه در روزهای سخت و ابتدایی انتشار ویروس که ترس بر مردم غلبه کرده بود و نقش آفرینی داشتند تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.