چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

با اهدای نشان «فی» صورت گرفت؛

معرفی فیلم‌های برتر «فجر ۳۸» از منظر «سواد مالی»

آرم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: فیلم‌های سینمایی برتر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از منظر «سواد مالی» معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش سینماپرس، با برگزاری مراسمی در محل سالن همایش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با حضور پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز و اعضای هیات داوران جشنواره نشان فی، آیین قدردانی از فیلم‌های سینمایی برتر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از منظر سواد مالی برگزار و از چهار فیلم برتر کشور در زمینه طرح مباحث سواد مالی قدردانی شد.

کمیل رودی رییس هیات داوران جشنواره فی با اشاره به ضرورت طرح مهارت‌های سواد مالی با زبان فیلم گفت: جشنواره فی با هدف قدردانی از هنرمندان و فیلم‌سازانی که به موضوع سواد مالی می‌پردازند طراحی شده است.

وی افزود: سواد مالی ناظر به مباحث پیچیده اقتصادی نیست بلکه مهارت‌هایی است که تمام مردم برای بهتر زندگی کردن به آن نیازمند هستند.

رودی عنوان کرد: تمام فیلم‌های جشنواره فجر سال گذشته از منظر سواد مالی توسط هیات داوران بررسی و در نهایت چهار فیلم حائز اهدای تندیس نشان فی شناخته شدند. شاخص‌های انتخاب این چهار فیلم میزان توجه محتوای فیلم‌ها به آموزه‌های سواد مالی شامل خرج و پس‌انداز، اعتبار و بدهی، کاریابی و درآمد، سرمایه گذاری، مدیریت ریسک و بیمه و در نهایت تصمیم‌گیری مالی بوده است.

در ادامه پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: برای افزایش سواد مالی در جامعه باید از ظرفیت‌های هنر استفاده کرد و سینما یکی از بهترین ظرفیت‌های ترویج سواد مالی است.

در ادامه این مراسم از تهیه‌کننده و کارگردان چهار فیلم «عامه‌پسند»، «روز بلوا»، «بی صدا حلزون» و «سه کام حبس» با اهدای تندیس نشان فی قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.