سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

محسن اسلام‌زاده خبر داد؛

«هزار توی پیشرفت» آماده نمایش شد

محسن اسلام‌زاده

سینماپرس: محسن اسلام‌زاده با اشاره به اینکه مجموعه مستند «هزارتوی پیشرفت» برای پخش از تلویزیون آماده شده است، تاکید کرد در این مستند بحث اقتصاد مقاومتی در ۳ کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش سینماپرس، محسن اسلام‌زاده مستندساز با اشاره به ساخت یک مجموعه مستند سه قسمتی با موضوع اقتصاد مقاومتی، به مهر گفت: ساخت مجموعه سه قسمتی «هزارتوی پیشرفت» مدتی است که به پایان رسیده است. این ایده ۳ سال پیش براساس ایده و طرحی دکتر حجت‌اله عبدالملکی آغاز شد، قرار بود این مجموعه در کشورهای بیشتری ساخته شود که بنا به دلایلی از ۶ قسمت تنها ۳ قسمت ساخته شد.

وی بیان کرد: ایده اولیه ساخت این مستند بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی بود، در واقع حجت‌اله عبدالملکی با بهره‌گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری طرح اقتصاد مقاومتی به اساتید اقتصاد کشور ارائه و نظر آن‌ها را در رابطه با این طرح بگیرد.

این مستندساز توضیح داد: کاری که ما انجام دادیم این بود که به کشورهای مختلف سفر کرده و این نظریه را در این کشورها پیگیری کنیم، بر همین اساس کشورهایی انتخاب شد که طی ۳ یا ۴ دهه اخیر دچار تحولات اقتصادی شده‌اند به‌عنوان مثال چین از اواخر دهه ۷۰ میلادی و تقریباً همزمان با انقلاب اسلامی تغییرات اقتصادی خود را آغاز کرد، روسیه که تحولات اقتصادی بسیار زیادی را در دهه ۹۰ میلادی شروع کرد و ترکیه نیز که از دهه ۹۰ میلادی تغییرات اقتصادی خود را آغاز کرده بود. هر کدام از این سه کشور به نقطه‌ای از اقتصاد رسیده‌اند که می‌تواند برای اقتصاد کشور ما آموزنده باشد.

وی ادامه داد: ما در هر سفری که به کشورهای یاد شده داشتیم یک قسمت از مستند را تولید کرده‌ایم و سعی کردیم در این مستندها هم با اساتید دانشگاه‌ها و احزاب و شخصیت‌های سیاسی آن‌ها و هم با مردم این کشورها مصاحبه داشته باشیم.

کارگردان مجموعه «سرطان اجتماع» توضیح داد: از بحث‌هایی که در این مجموعه مستند کار شده است می‌توان با بحث‌های توسعه، تحریم، چگونگی پیشرفت اقتصاد چین را کار کرده‌ایم به خصوص در کشور چین با جاستین لی معاون سابق بانک جهانی مصاحبه کرده‌ایم که جزو نظریه پردازان اول در کشور چین است.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه در این مستندها به دنبال چگونگی پیشرفت کشورهای مورد نظر و شناخت اقتصادی آن‌ها بودیم، از آنها درباره بحث اقتصاد مقاومتی نیز نظرسنجی کرده‌ایم و توصیه‌های آن‌ها را برای چگونگی پیشرفت اقتصادی ایران گرفته‌ایم.

اسلام‌زاده گفت: در هر کشور به ۲ شهر سفر کردیم که در ترکیه به آنکارا و استانبول، در روسیه مسکو و سن پترزبورگ و در چین به پکن و شانگهای رفتیم. بخش ترکیه با نام «بخت آزمایی در سرزمین کودتا»، عنوان کار روسیه «زندگی بدون پنیر فرانسوی» و بخش چین نیز با نام «راز اژدهای زرد» نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: مدت زمان هر قسمت بین ۵۲ تا ۵۷ دقیقه است و این مجموعه به سفارش شبکه سه سیما ساخته شده و قرار است به زودی روی آنتن برود.

اسلام زاده در پایان گفت: البته در برنامه کاری ما ۳ کشور دیگر نیز بود که متاسفانه برای ساخت این سه قسمت به ما کم لطفی شد. قرار بود در آلمان موضوع اقتصاد جنگ، و در فرانسه و یونان موضوع سیاست‌های بانکی را بررسی کنیم که محقق نشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.