شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳

تدارک محرمی تلویزیون؛

فهرست برنامه های «حسینیه تلویزیون ایران» منتشر شد

حرم امام حسین(ع)

سینماپرس: همزمان با فرا رسیدن ایام محرم، شبکه‌های سیما با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در کشور، با تدارک برنامه‌های گسترده به «حسینیه تلویزیون ایران» تبدیل می‌شوند.

شورای معارف معاونت سیما فهرست ویژه برنامه‌های محرم را به شرح زیر اعلام کرد:

شبکه یک سیما

سخنرانی مذهبی، در قالب برنامه‌های حسینیه ایران با سخنرانی حجت الاسلام میر هاشم حسینی و سید حسین مومنی و پخش ویژه برنامه زنده و گفت و گو محور با حضور کارشناسان مذهبی در ۱۳ قسمت «این شب ها» در ایام محرم از شبکه یک سیما روی آنتن می‌روند.

پخش مداحی‌های مختلف در سراسر کشور و هیئت‌های خانگی نیز از دیگر برنامه های شبکه یک در این ایام است.

شبکه دو سیما

شبکه دو برنامه‌های «تکیه خانه»، «کوی محبت»، «ذکر عاشورائیان»، «ناگفته‌ها»، «خانه‌ها و تکیه‌ها»، «مکث»، «شعر عاشورایی»، «آیینه خانه» و «بر بال تعزیه» را تقدیم مخاطبان می‌کند.

پخش سخنرانی شیخ حسین انصاریان و مسعود عالی و برنامه زنده «تکیه خانه» از دیگر اقدامات شبکه دو در ایام محرم است.

«کوی محبت» برنامه‌ای زنده است که از کربلای معلی با موضوع ابعاد قیام عاشور پخش می‌شود.

«ذکر عاشورائیان» نیز با پخش مداحی مداحان بنام کشور و مداحان جوان در این ایام پخش می‌شود. «ناگفته‌ها» برنامه‌ای است با موضوع واکاوی ناگفته‌های تاریخ عاشورا که با محور معرفی اصحاب امام حسین (ع) روی آنتن می‌رود. «خانه‌ها و تکیه‌ها» با هدف معرفی و گفت و گو با خانواده‌هایی که سال‌ها مراسم روضه در منزل برپا می‌کردند، تقدیم مخاطبان می‌شود.

«مکث» برنامه گفت و گو محور این شبکه با موضوع محرم و «شعر عاشوایی» برنامه دیگری است که با پخش گلچین اشعار شاعران آیینی در شب‌های شعر عاشورایی روی آنتن می‌روند.

«آیینه خانه» ویژه برنامه‌ای با کارشناسی حجت الاسلام مرادی و با حضور جوانان است که در محرم پخش می‌شود.

«بر بال تعزیه» با روایت قصه‌های عاشورا به زبان تعزیه نیز در ایام محرم برای نوجوانان روی آنتن می‌رود.

شبکه سه سیما

«سمت خدا» برنامه‌ای گفت و گو محور است که در شبکه سه سیما با بررسی مسائل روز روی آنتن می‌رود. «در آستان خورشید» نیز با انعکاس مناسبت‌های مذهبی در عتبات عالیات پخش می‌شود.

سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و برنامه ویژه «مخاطب خاص» که برنامه‌ای ترکیبی با حضور کارشناسان و مادحین است، نیز دیگر برنامه های شبکه سه در ایام محرم هستند.

شبکه چهار

«سوره» برنامه‌ای با رویکرد مذهبی و هنری است که به جنبه ادبی قیام عاشورا می‌پردازد.

«نغمه‌های عاشورایی» در هر قسمت به نغمه خوانی یکی از شهرها خواهد پرداخت و ویژه برنامه «سرگذشت» نیز با شرح کتاب امان سامانی توسط ساعد باقری تقدیم مخاطبان می‌شود.

ویژه برنامه «پرده عشاق» نیز با هدف بررسی مدایح و نوحه خوانی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

شبکه پنج

برنامه‌های «رضوان»، «عشق یعنی»، «تا نیایش»، «سوگواره» و «قصه کربلا» از جمله برنامه‌های شبکه پنج سیماست.

به گزارش سینماپرس، پخش «سخنرانی» حجت الااسلام پناهیان و «مداحی» حسین سازور و حسین امیر حسینی نیز از دیگر تدارکات این شبکه است.

شبکه قرآن

برنامه «رو به راه» ویژه معرفی سخنرانان و مداحان و «ضیافت حسینی (ع)» ویژه معرفی پیر غلامان و علمای اعلامی‌ که خدمتی به ساحت حسینی (ع) کرده اند، از برنامه‌های شبکه قرآن در ایام محرم به شمار می‌آیند.

«نگین ری» با هدف معرفی هیئت‌ها و پیشکسوتان منبری در تهران و شهرستان‌ها روی آنتن می‌رود.

«یاد خدا» نیز معطوف به موضوعات ایام محرم است که از شبکه قرآن روی آنتن می‌رود. «خوشبخت» نیز ویژه برنامه خانواده این شبکه است که با حال و هوای محرم پخش می‌شود.

شبکه مستند

«مستند هیئت» با هدف معرفی زندگی شخصی و اجتماعی وعاظ و مداحان مشهور، «صدای انقلاب» با پخش سخنان کوتاه علما درخصوص محرم و «نغمویه» با پخش نغمه‌های قدیمی‌بوشهری در باب روز عاشورا از شبکه مستند پخش می‌شوند.

شبکه کودک

«پاشو پاشو کوچولو» با موضوع محرم و پخش مداحی میثم مطیعی با حضور دانش آموزان امامزاده قاضی الصابر (ع)، از برنامه‌های محرمی‌ شبکه کودک به شمار می‌روند.

شبکه امید

پخش ویژه برنامه «مثل قاسم» از سه شهریور تا ۱۳ شهریور، «هشتگ دوستی» با هدف نمایش فضای محرم از حرم حضرت معصومه یک ساعت قبل از اذان ظهر، «به توان خدا» با هدف پاسخ به شبهات نوجوانان، «دوم شخص مفرد» درباره ادبیات عاشورایی و «دوربین امید» با پخش گزارش از هیئت‌های نوجوان از اقدامات شبکه امید در روزهای محرم به شمار می‌آیند.

شبکه جام جم

«روز حسین» (ع) با کارشناسی آیت الله اختری و رمضانی و خاطرات ایرانیان خارج از کشور، «رواق» با گفت و گوی معرفتی درباره فلسفه قیام عاشورا و «آنچه خود داشت...» ویژه برنامه هنر عاشورایی از برنامه‌های محرمی‌ شبکه جام جم هستند.

پخش سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی از قم و مشهد نیز دیگر تدارک این شبکه در ایام محرم به شمار می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.