شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

آرش دادگر:

تئاتر کار کردن در این مملکت به نوعی دیوانگی محسوب می‌شود

آرش دادگر

سینماپرس: آرش دادگر کارگردان نمایش «اودیسه ۲۰۲۰» با اشاره به ویژگی‌های این اثر نمایشی عنوان کرد تئاتر کار کردن در این کشور به نوعی دیوانگی محسوب می‌شود.

به گزارش سینماپرس، آرش دادگر کارگردان و مدرس تئاتر درباره روی صحنه بردن نمایش جدیدش به مهر گفت: از روز یکشنبه ۲۶ مردادماه اجرای نمایش «اودیسه ۲۰۲۰» در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌شود. این اثر نمایشی را می‌توان ورژن جدیدی از نمایش «اودیسه» به حساب آورد که پیش از این به صحنه برده بودم. این نمایشنامه توسط امین طباطبایی از روی اثر ماندگار هومر به همین نام نوشته شده است.

وی ادامه داد: «اودیسه ۲۰۲۰» برخلاف اثر قبلی که ۹ بازیگر داشت تنها ۳ بازیگر دارد و امین طباطبایی، ندا حبیبی و خودم در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازیم. در واقع این نمایش تجربه متفاوتی از اثر قبلی است و مخاطبان با نمایشی ایستا روبرو هستند و بیشتر تلاش شده است تا تماشاگران از لحاظ شنیداری با اثر عجین شوند. «اودیسه ۲۰۲۰» درباره جنگ تروا و سازنده اسب چوبی است و اولیس شخصیت نمایش پس از ۱۰ سال آوارگی به خانه بازمی‌گردد.

دادگر درباره اجرای نمایش در شرایط فعلی عنوان کرد: متأسفانه تئاتر کار کردن در این مملکت به نوعی دیوانگی محسوب می‌شود اما شرایط برای فعالیت در تلویزیون و سینما و هنرهای دیگر اینگونه نیست. در هر موقعیت بحرانی وقتی قرار است تئاتر کار کنیم بقیه به ما می‌گویند مگر دیوانه هستید که می‌خواهید در این شرایط نمایشی را به صحنه ببرید در حالی که کسی در مورد فعالیت‌های دیگر هنری این دیدگاه را ندارد.

وی افزود: اهالی تئاتر عملاً رهاشده هستند، چون چرخه مالی و گردش اقتصادی در تئاتر وجود ندارد. مدیران ما نیز برنامه‌ریزی درستی برای فعالیت‌هایشان ندارند و می‌خواهند فقط در لحظه کاری را به سرانجام برسانند و به فکر آینده نیستند.

این مدرس تئاتر یادآور شد: به هر حال من هم مثل کادر زحمتکش، فداکار و شجاع درمان که به خودشان اجازه نمی‌دهند دست از کار بکشند، نمایشم را به صحنه می‌برم اما نمی‌دانم عکس‌العمل تماشاگر چه خواهد بود و نمی‌توانم آنها را مجبور به حضور در سالن نمایش کنم اما شرایط بهداشتی برای حضور مخاطبان و گروه اجرایی در تئاتر شهر فراهم است و همه پروتکل‌ها به درستی رعایت می‌شود.

دادگر در پایان تاکید کرد: تئاتر شهر این روزها از مکان‌های دیگر تئاتری برای اجرا امن‌تر است اما باز هم تصمیم با تماشاگر است. در هر حال امیدوارم که شرایط زودتر به وضعیت قبل بازگردد و مخاطبان نیز به دیدن این نمایش بنشینند.

این کارگردان تئاتر پیش از این نمایش‌های «آژاکس»، «مکبث»، «کالون و قیام کاستلیون»، «طوفان»، «هملت»، «صبحانه برای ایکاروس»، «شاه لیر»، «اسب»، «او»، «بازگشت افتخارآمیز مردان جنگ» و تعداد دیگری از آثار نمایشی را در تالارهای مختلف کارگردانی کرده است ...

امین طباطبایی نویسنده، آرش دادگر کارگردان، امین طباطبایی، آرش دادگر و ندا حبیبی گروه بازیگران، شهرام احمد زاده مجری طرح و مشاور کارگردان، عمار عاشوری دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، کیکاووس شکوهی دستیار کارگردان، جاهد قربانی مدیر صحنه، آرش دادگر طراح صحنه، علیرضا زندیه طراح نور، مرضیه برزی طراح لباس، امیر رجبی طراح پوستر و بروشور گروه اجرایی نمایش «اودیسه ۲۰۲۰» را تشکیل می‌دهند.

نمایش «اودیسه ۲۰۲۰» به نویسندگی امین طباطبایی و کارگردانی آرش دادگر از روز یکشنبه بیست و ششم مرداد ماه ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر میزبان مخاطبان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.