دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

احمد صدری مطرح کرد؛

گزینه‌های میزبانی جشنواره موسیقی نواحی در دست بررسی است

احمد صدری دبیر یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

سینماپرس: دبیر سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در این رویداد از تاکید محتوایی ستاد جشنواره روی موسیقی کلام محور در این دوره خبر داد.

به گزارش سینماپرس، احمد صدری پژوهشگر و مدرس دانشگاه که طی روزهای گذشته با صدور حکمی به‌عنوان دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران معرفی شد ضمن اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در ستاد جشنواره بعد از دریافت حکم خود، به مهر توضیح داد: با وجود اینکه شرایط کرونایی هر گونه برنامه‌ریزی قطعی در نحوه برگزاری رویدادهای مختلف را تحت‌تاثیر خود قرار داده و جشنواره موسیقی نواحی نیز از این قاعده مستثنا نیست، اما ما در دبیرخانه جشنواره تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نحوه برنامه‌ریزی و طراحی پلان اجرایی به شکلی باشد که چارچوب این رویداد مبتنی بر دوران کرونایی و دوران پساکرونایی برگزار شود. شرایطی که به طور حتم کار ما را به دلیل دو برابر شدن کارها زیاد می‌کند اما امری ضروری است که باید مبتنی بر آن حرکت کنیم.

وی افزود: طبیعتاً آرزوی ما این است که شرایط موجود دوران کرونا به شکلی باشد که این ویروس منحوس شرّ خود را از جهان دور کند تا همه چیز به روال عادی بازگردد و ما بتوانیم در تاریخ مقرر جشنواره موسیقی نواحی را برگزار کنیم. اما اکنون این شرایط وجود ندارد. پس آنچه مهم است برنامه‌ریزی برای برگزاری مجازی جشنواره یا شرایط اجرای آثار موسیقایی در قالبی متفاوت است. ما برای هر دوی این نحوه برگزاری برنامه‌ریزی داریم اما هنوز نمی‌توان درباره قطعیت اجرا شدن طرح‌ها صحبت کرد. چرا که میزبان جشنواره نیز مشخص نیست و همکاران بنده در معاونت هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول بررسی گزینه‌هایی هستند تا درباره میزبانی به قطعیت برسند.

دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: غیر از استان کرمان که طی سال‌های گذشته میزبان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی بود و بنده نیز در چند دوره افتخار همکاری با عزیزان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان را داشتم، یک استان دیگر نیز برای میزبانی از دوره سیزدهم جشنواره موسیقی نواحی اعلام آمادگی کرده که قرار است از سوی مراجع بالادستی ستاد جشنواره موسیقی نواحی این موضوع بررسی و به زودی تصمیم نهایی در این رابطه گرفته شود. البته درباره برگزاری جشنواره آنلاین هم باید بگویم تا زمان مشخص نشدن ماجرای میزبانی جشنواره هنوز نمی‌توانیم به شرایط مطمئنی اشاره کنیم.

صدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی امسال فراخوانی برای بخش‌های مختلف جشنواره موسیقی نواحی منتشر نمی‌شود، اما به طور خاص می‌توانم به این موضوع اشاره کنم که محور اصلی جشنواره موسیقی نواحی ایران در حوزه شرکت کنندگان، هنرمندان پیشکسوت مناطق مختلف کشورمان هستند که قطعاً روی این شرایط برنامه‌ریزی ویژه‌ای خواهیم داشت و در آینده پس از نهایی شدن برخی از شرایط اجرایی جشنواره پیرامون آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

این پژوهشگر درباره موضوع محتوایی جشنواره موسیقی نواحی در دوره سیزدهم گفت: آنچه تاکید من برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی امسال است، تمرکز روی اجرای آثار کلام محور است که به اعتقاد من در دوره معاصر می‌تواند دربرگیرنده مفاهیم ارزشمندی در حوزه‌های تاریخی و اجتماعی بوده و در ارتقای سطح موسیقی این گونه کمک شایان توجهی کند. کما اینکه در همین سال‌ها هنرمندان و پژوهشگران بسیاری بوده‌اند که تلاش‌های زیادی را برای اجرایی شدن چنین شرایطی انجام دادند که امیدوارم در این دوره از جشنواره بتوانیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.