دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵

با اقتباس از داستان سلطان محمود و ایاز؛

بازی رومیزی «ایاز و یاران» در کانون تولید می‌شود

بازی رومیزی ایاز و یاران

سینماپرس: بازی رومیزی «ایاز و یاران» بر اساس داستانی از سلطان محمود و ایاز، طراحی و آماده تولید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.

به گزارش سینماپرس، ۱۰ بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی همچون مثنوی‌ معنوی مولانا، منطق‌الطیر عطار نیشابوری، کلیله و دمنه، تاریخ بیهقی و... و همچنین ادبیات معاصر شامل آثار نیما یوشیج، حبیب یغمایی و... از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

بازی رومیزی «ایاز و یاران» یکی از بازی‌های مجموعه «میز بازی ایرانی» است که از سوی عماد ارغند برای کودکان بالای هفت سال طراحی شده است.
مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون در مورد بازی «ایاز و یاران» گفت: این بازی که با الهام از داستان سلطان محمود و ایاز (خدمت‌گذار سلطان) طراحی شده، از نوع جمع‌آوری منابع است که هدف آن تقویت حل مسئله، استدلال و پیش‌بینی است.


محسن حموله افزود: بازی «ایاز و یاران» از ۲ تا ۴ نفر قابل انجام است و صفحه آن متشکل از قطعات ریزی است که روی هر کدام ۲ تا ۳ حرف الفبا نوشته شده است.
او یادآور شد: این بازی در دو مرحله انجام می‌شود، مرحله اول بازیکنان باید تعداد حروف بیشتری نسبت به حریف خود جمع‌آوری کنند. زمانی که دیگر تکه‌ای برای جمع‌آوری نبود بازی وارد مرحله دوم می‌شود. در این مرحله بازیکنان مدت زمان محدودی را در اختیار دارند تا با حروف‌هایی که در مرحله اول جمع کرده‌اند کلمه و عبارت بسازند.
حموله همچنین گفت: هر چه کلمه و عبارت‌ها طولانی‌تر باشد امتیاز بازیکن نیز بیشتر می‌شود. اما به ازای حروفی که استفاده نمی‌شود بازیکنان امتیاز منفی نیز می‌گیرند، پس باید در مرحله اول هوشمندانه حروف را جمع‌آوری کنند.
یادآوری می‌شود طراحی این بازی‌ها با الهام و اقتباس از داستان‌های ادبیات فارسی به سفارش اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۷ آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.