دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

طی چند روز آینده؛

ضبط فصل جدید «دست‌فرمون»

مسابقه  دست فرمون

سینماپرس: دکور ۱۴ هزار متری «دست فرمون» که بزرگترین دکور مسابقه میدانی تلویزیون است، آماده شد.

به گزارش سینماپرس، فصل دوم مسابقه «دست فرمون» به تهیه‌کنندگی محمود محمودی و اجرای کامران تفتی مراحل پایانی پیش‌تولید خود را پشت‌سر گذاشت. در حال حاضر ساخت دکور بخش‌های مختلف این مسابقه و تجهیز پیست به اتمام رسیده و ضبط فصل جدید طی چند روز آینده برای پخش از شبکه نسیم آغاز خواهد شد.

در میان مسابقه‌های میدانی تلویزیون، مسابقه «دست فرمون» دارای بزرگترین دکور است؛ دکوری که با مساحتی حدود ۱۴ هزار متر شامل چهار بخش استودیو اصلی، گاراژ، استودیو شماره ۲ و مهمترین و بزرگترین بخش آن یعنی پیست مسابقه می‌شود.

دکور فصل نخست این مسابقه را پیمان قانع طراحی کرده که در فصل پیش رو، تغییراتی روی آن اعمال و بخش‌هایی اضافه شده است.

مسعود صنم کارگردان فصل دوم مسابقه «دست فرمون» درباره تغییرات دکور برنامه نسبت به فصل اول گفت: استودیو اصلی برنامه تغییرات جزیی کرده است که باید به چشم دیده شود. با توجه به طراحی مسابقه در پیست توسط بهنام صفاریان، تغییر اساسی و عمده مربوط به پیست مسابقه است. رویکرد مسابقه به لحاظ فنی تغییر کرده و با توجه به این تغییرات، لازم بود تفاوت‌هایی در طراحی دکور پیست نسبت به قبل لحاظ شود.

کارگردان مسابقه «دست فرمون» در ادامه بیان کرد: درباره استودیو شماره ۲ باید بگویم شاید واژه دکور چندان مناسب نیست زیرا یک سازه ثابت در ارتفاع ۶ متری ساخته شده است. خط آغاز و پایان مسابقه زیر این استودیو است و مجری و کارشناس در ارتفاع رو به پیست مسابقات را تماشا می‌کنند. پیست ما به صورت آیینه‌ای است و فضایی به مساحت ۱۲ هزار متر در جهت ملاحظات فنی، زیبایی و همچنین از حیث امنیت شرکت‌کنندگان با ورق آهنی به صورت دیواره پر شده است.

صنم در پایان درباره طراحی دکور گاراژ بیان کرد: بخش گاراژ توسط السا فیروزآذر طراحی شده است. در نظر داشتیم هر وجه از استودیو قاب جدیدی بدهد و با چنین نگاهی فضای گاراژ طراحی شد، در این بخش از طراحی خیابانی و رنگ‌آمیزی میکروسمنت استفاده کردیم.

فصل نخست «دست فرمون» سال گذشته از شبکه نسیم پخش شد و فصل دوم این مسابقه به زودی روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.