یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

سیما تیرانداز:

ما به عنوان هنرمند مسولیت های اجتماعی داریم که نباید آن ها را نادیده بگیریم

سیما تیرانداز

سینماپرس: سیما تیرانداز برجسته ترین نقش کارنامه خودش را سریال «حلقه سبز» دانست و دراین باره گفت: برای این کار خیلی زحمت کشیدم و وسواس های خاص ابراهیم حاتمی کیا باعث می شد که شبانه روز درگیر باشیم

به گزارش سینماپرس، باربد بابایی در هشتمین شب از اجرای «عید همدلی» میزبان سیما تیرانداز بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما بود.

تیرانداز در ابتدای صحبت هایش در توضیح اینکه چرا وزنه نقش های سینماییش نسبت به تئاتر و تلویزیون سبک تر است گفت: به نظر من در بازیگری در کنار همه عوامل شانس هم دخیل است. اما بله من هم در یک دوره ای پیشنهادهای مهم سینمایی داشتم ولی چون تعهد تئاتر داشتم کار سینمایی را رد میکردم. البته این را هم میدانیم که از یک جایی به بعد ارزش ها عوض شد و دیگر هنر بازیگری ارزش کمتری پیدا کرد و بیشتر به سمت انتخاب چهره های خاص رفت.

او در ادامه گفت: همیشه به خودم گفته ام تو به عنوان بازیگر و ارتیست رسالت دیگری داری و نباید ناراحت باشی که چرا تصویرت روی پرده سینماها نیست. حتی اگر تصویر هم نباشد کارگردانی تئاتر بری من اغنا کننده است. من هیچ وقت نخواستم هنرپیشه باشم. چون هنرپیشه شغلش هنر است و من همیشه سعی کردم فراتر از اینها باشم.

سیما تیرانداز برجسته ترین نقش کارنامه خودش را سریال «حلقه سبز» دانست و دراین باره گفت: برای این کار خیلی زحمت کشیدم و ۹ ماه و ۹ روز سر این کار بودیم، درست مثل زایمان. وسواس های خاص ابراهیم حاتمی کیا باعث می شد که شبانه روز درگیر باشیم و با این نقش زندگی کردیم. البته نقش عفت در «دودکش» هم برایم جزو محبوب ترین ها بود.

این بازیگر که در سه فصل از سریال «ستایش» حضور داشته درباره ساخت ادامه این مجموعه خبر داد: اتفاقا به شوخی سر صحنه می گفتیم در فصل چهار انیس فیزیوتراپی می رود و دیگر راه می رود. به نظر من داستان کاراکترها تمام شده و اگر قصه ای هم بخواهد ادامه پیدا کند درباره فرزندان شخصیت ها باید باشد.

او درباره مسولیت اجتماعی بازیگران نیز اظهار کرد: ما باید به عنوان هنرمند مسولیت های اجتماعی داریم که نباید آن ها را نادیده بگیریم. اگر خودمان را فرهیخته میدانیم باید کمی بالاتر از مردم عادی فکر و عمل کنیم.

«عید همدلی» با طراحی و کارگردانی وحید سعیدی و سردبیری احمد رنجبر محصول گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است که به مناسبت اعیاد قربان تا غدیر تولید شده و  هرشب حوالی ساعت ۲۳:۳۰ از این شبکه به روی آنتن می‌رود. اجرای این برنامه را باربد بابایی بر عهده دارد و  با هدف حمایت از پویش میلیونی اطعام عید غدیر پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.