چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

اکران آنلاین؛ تهدید یا فرصت؟!/۸

نجفی: نباید روح سینما را فدای اکران آنلاین کنیم/ مدیران و سیاست گذاران باید با مهندسی فرهنگی تدبیری برای وضعیت اسفبار سینما داشته باشند

حسن نجفی در نشست خبری فیلم سینمایی«شرفناز»

سینماپرس: حسن نجفی کارگردان سینما با توجه به گسترش ویروس کرونا که منجر به تعطیلی برخی سالن های سینما و عدم استقبال مردم از سینماها شده در خصوص وضعیت اکران آنلاین گفت: اکران آنلاین نمی تواند جایگزین سینما شود و معتقدم ما هرگز نباید روح سینما را فدای اکران آنلاین کنیم.

کارگردان فیلم های سینمایی «آسمان هشتم» و «سهم گمشده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اکران آنلاین پدیده بسیار مهمی است که در این زمانه با پیشرفت تکنولوژی نمی توان وجود آن را نادیده گرفت اما اینکه ما اکران آنلاین و سینما را در یک سطح و تراز قرار دهیم کار بسیار غلطی است.

وی ادامه داد: بی شک حس و حال فیلم دیدن در سالن های تاریک سینما، با پرده عریض و حضور افراد مختلف به عنوان مخاطب، روحی دارد که به هیچ عنوان آن روح در محل کار، منزل و... و از طریق گوشی های موبایل و صفحه تلویزیون به مخاطب منتقل نمی شود.

نجفی خاطرنشان کرد: اکران آنلاین در سراسر دنیا هم تعریف خاص و مشخص خود را دارد و اصلاً یک مدیوم جدا از سینما است و فیلم ها و سریال هایی که برای نمایش آنلاین تولید می شوند از قالب سینما کاملاً جدا هستند.

این سینماگر با تأکید بر اینکه مدیران و سیاست گذاران باید با مهندسی فرهنگی تدبیری برای وضعیت اسفبار سینما داشته باشند اظهار داشت: قرار نیست با هر اتفاقی کسب و کارها تعطیل شود؛ امروز کرونا است و فردا امکان دارد هزار و یک مریضی و مسأله و بیماری دیگر به وجود بیاید. ما نیاز به مدیرانی هوشمند، مدبر و خلاق داریم که با دوراندیشی و نکته سنجی و دغدغه مندی اجازه ندهند سینما از اتفاقات مختلف ضربه بخورد.

وی تصریح کرد: ما امروزه در سینمای ایران فاقد هرگونه برنامه کارآمد و راهبردی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا هستیم و این اتفاق بسیار دردآور و ناراحت کننده است. ما نیازمند آن هستیم که مدیران فرهنگی به دور از فضای شعارزده همیشگی شان با دقت و درایت و ارائه طرح و برنامه های عملی کاری کنند که سینما بیش از این دچار ضربه و خسران نشود و چراغ سالن های سینما روشن بماند و اهالی سینما بتوانند همچنان از طریق تولید آثار هنری امرار معاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.