شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی/۱۰

علی اکبری: مدیران سازمان سینمایی باید پیگیر بیمه بیکاری یکایک اهالی سینما باشند/ سازمان سینمایی موظف است تهیه کنندگان را در بحران کرونا مساعدت نماید

محسن علی اکبری

سینماپرس: محسن علی اکبری تهیه کننده سینما در خصوص انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: ویروس کرونا باعث خانه نشینی و بیکاری گسترده اهالی سینما شده و از این رو مدیران سازمان سینمایی باید پیگیر بیمه بیکاری یکایک اهالی سینما باشند و این مهمترین اتفاقی است که می تواند بخشی از بحران معیشتی زندگی هنرمندان را برطرف نماید.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «تلفن همراه رئیس جمهور» و «همیشه پای یک زن در میان است» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ویروس کرونا نه فقط اهالی سینما که تمامی اقشار مختلف جامعه و به طور کل تمامی جهان را فرا گرفته و باعث بیکاری فزاینده در دنیا شده است. اما بی تردید با کمی درایت، دغدغه مندی، تدبیر و عقلانیت می توان اثرات سوء این ویروس منحوس را کمتر کرد.

وی ادامه داد: اهالی سینمای کشور سال ها است حق بیمه تأمین اجتماعی پرداخت می کنند اما متأسفانه به دلیل اهمال کاری های فراوان هیچ وقت مبحث مهم بیمه بیکاری شان به سرانجام و نتیجه نرسیده است. بی شک اگر سینماگران بیمه بیکاری داشتند، بیمه موظف بود در صورتی که کارفرما نتواند برای سینماگران کاری ایجاد کند به آن ها مبلغی را پرداخت کند تا بخشی از مشکلات زندگی شان برطرف شود.

علی اکبری با بیان اینکه مدیران سینمایی در این بحران کرونا باید عزم خود را جزم کرده و هرچه سریع تر با رایزنی عاجل با دستگاه ها و سازمان های مرتبط مسأله بیمه بیکاری سینماگران را برطرف نمایند اظهار داشت: از آنجا که تهیه کنندگان سینما حکم کارفرما را دارند و از نظر بیمه تأمین اجتماعی به آن ها حقوق بیکاری تعلق نمی گیرد سازمان سینمایی موظف است تهیه کنندگان را در بحران کرونا مساعدت نماید.

این سینماگر در این راستا تأکید کرد: یکی از کارهایی که سازمان سینمایی می تواند انجام دهد خریداری فیلم های تهیه کنندگانی است که به هر علت امکان اکران آثارشان طی سال های اخیر فراهم نشده و یا به هر دلیلی تمایلی به اکران فیلم های شان ندارند. سازمان سینمایی می تواند بنیاد سینمایی فارابی را ملزم و موظف به خریداری این آثار کند تا بخشی از فشارهای فزاینده که این روزها تهیه کنندگان سینما مشغول تحمل آن هستند از روی دوش شان برداشته شود.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: از سوی دیگر گسترش ویروس کرونا که تجمعات را کاهش داد، اثبات کرد که در دوران تکنولوژی، باید از اکران آنلاین حمایت ویژه تر شود و زیرساخت های لازم برای دستیابی به این نوع نحوه نمایش فیلم به خوبی فراهم گردد تا تهیه کنندگان و فیلمسازان بتوانند با آرامش خاطر فیلم تولید کرده و مردم هم بتوانند به دور از ترس کرونا و یا هر مشکل دیگری در خانه های شان به تماشای فیلم های روز بنشینند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.