شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

کارگردان نمایش «دست‌هایت کو مم حسن»:

هنرمندانی که معاششان از طریق تئاتر است در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند

جشنواره تئاتر آرخه

سینماپرس: کارگردان نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» که از ۹ مرداد در تماشاخانه سرو به صحنه رفته یادآور شد که چند ماه گذشته تئاتر تعطیل شده و زندگی افرادی که معاششان از این طریق است، به سختی می‌گذرد.

به گزارش سینماپرس، نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» نوشته رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمیزاد از ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۹ مرداد اجرای عمومی خود را در شرایط کرونایی فعلی در تماشاخانه سرو بنیاد فرهنگی روایت آغاز کرد.

این نمایش پیش از این برگزیده بخش دفاع مقدس سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد و در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر نیز با کسب ۹ تندیس در بخش‌های مختلف، به عنوان اثر برگزیده شناخته شد.

«دست‌هایت کو مم حسن» کاری از گروه تئاتر «شادن» به معنی «آهو بره بی نیاز از مادر» است که به گفته رضا کرمیزاد حدود ۲۰ سال است تشکیل شده و یک گروه ثابت تئاتری است که پیش از این علاوه بر ایران، آثارشان را در کشورهایی چون آلمان و چین نیز به صحنه برده‌اند.

کرمیزاد درباره موضوع نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» به مهر گفت: موضوع کلی نمایش دفاع مقدس است و طی آن ماجرای چند نوجوان ساکن یکی از روستاهای جنوب ایران روایت می‌شود که در حمله عراق به ایران تصمیم می‌گیرند به جنگ بروند.

وی ادامه داد: در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یک کمپانی روسی از ما دعوت کرد تا این نمایش را در جشنواره‌ای که ۲۵ شهریور در روسیه برگزار می‌شود، اجرا کنیم. البته گمان می‌کنم با شرایط کرونایی موجود در جهان برگزاری این فستیوال نیز به زمان دیگری موکول شود.

کارگردان «دست‌هایت کو مم حسن» درباره شیوه اجرایی مدنظر برای این اثر نمایشی، توضیح داد: ما در گروه «شادن» طی ۲۰ سال گذشته یک جنس از اجرای تئاتر را مدنظر قرار داده‌ایم و همیشه آثارمان را به شکل رئالیسم جادویی به صحنه برده‌ایم و این نمایش نیز به همین شکل اجرا می‌شود.

کرمیزاد درباره دلایل اجرای این اثر نمایشی در شرایط کرونایی موجود، یادآور شد: نوبت اجرای ما در تماشاخانه سرو برای سال گذشته بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا دست نگه داشتیم و نمایش را اجرا نکردیم اما وقتی دیدیم شرایط همچنان ادامه دارد، تصمیم گرفتیم این نمایش را روی صحنه ببریم.

این هنرمند تئاتر تأکید کرد: طی چند ماه گذشته تئاتر تعطیل شده است و در کل ایران هنرمندانی که معاششان از طریق تئاتر است، در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: حدود ۶ ماه است که با این شرایط تئاتر ایران ادامه داده‌ایم ولی باید مدیران و مسئولان برای ادامه راه در این شرایط، راهکاری بیاندیشند.

عوامل نمایش «دست‌هایت کو مم حسن» عبارتند از؛ تهیه‌کننده: وحید لک، بازیگران: اکبر آئین، نازنین نادرپو، اردلان فنی، وحید شفیعی، پوریا نیک اقبالیان، موسیقی: حسین اصیلی، طراح نور: حمید جوکار، طراح گریم: مینا پناهپوری، دستیار کارگردان: امیرعلی پریز، نوازندگان: طارق نیک پور، ایمان زینی، مسلم شیرعلی، حسین اصیلی، عکاس: اسحاق آقایی، اجرای دکور: عنایت صالح پور، شهرام شیبانی و مهدی کرمی زاده.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.