شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

غلامرضا آزادی:

جذابیت انیمیشن این است که فیلمساز آن را خلق می‌کند، نمی‌سازد!

غلامرضا آزادی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال

سینماپرس: غلامرضا آزادی با اشاره به اینکه تولید بخش انیمیشن فیلم سینمایی «آرش کمانگیر» آغاز شده تاکید کرد این بخش‌ها به‌صورت انفرادی و بدون کار گروهی در حال تولید است.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا آزادی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با مهر، درباره پروژه سینمایی «آرش کمانگیر» گفت: فیلمبرداری قسمت زنده این فیلم به پایان رسیده است و در حال حاضر مشغول تولید بخش انیمیشن آن هستیم که این بخش هم به خوبی در حال انجام است.

وی بیان کرد: به خاطر اینکه باید تسلط کامل روی کار داشته باشیم، تصمیم گرفته شد که گروهی کار نکنیم، به این معنا که یک نفر کاراکترهای فیلم را طراحی کرده است، بعد از آن یک نفر بخش انیمیشن ۳ بعدی را انجام داد و یک نفر نیز در حال حاضر مشغول طراحی موشن هست.

این هنرمند تاکید کرد که انیمیشن این فیلم به صورت گیم- انیمیشن طراحی شده است.

وی ادامه داد: هرچند ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌ها را تعطیل کرده است اما تیم «آرش کمانگیر» به‌راحتی در حال تولید این انیمیشن هستند، چرا که برای طراحی و تولید انیمیشن نیازی به حضور در محل کار نیست.

آزادی گفت: این را باید بگویم که سیستم فیلمسازی تغییر کرده است و باید هم‌راستا با آن پیش رفت. گویا وزارت ارشاد تمایلی به تولید فیلم ندارد، وگرنه شرایط لازم برای تولید فیلم‌ها را فراهم می‌کرد، این در حالی است که انیمیشن به راحتی می‌تواند در خانه تولید شود، جذابیت انیمیشن این است که فیلمساز آن را خلق می‌کند، نمی‌سازد.

وی توضیح داد: سعی می‌کنیم در این انیمیشن از طراحی روز استفاده کنیم تا مخاطب از دیدن آن لذت ببرد. وقت بسیاری را برای تولید «آرش کمانگیر» صرف کرده‌ام و تمام تلاش خود را کرده‌ام که این فیلم با کیفیت بسیار خوب ساخته شود.

این کارگردان سینما گفت: با توجه به شرایط فعلی نمی‌دانم این پروژه چه زمانی به پایان می‌رسد، چرا که هیچ گاه نمی‌توان زمان تقریبی به پایان رسیدن یک انیمیشن را اعلام کرد، اما این را باید بگویم که انگیزه و شوق بسیاری برای تولید این انیمیشن وجود دارد که خود باعث افزایش سرعت تولید می‌شود.

وی درباره پیش‌بینی ترکیب صداپیشگان این اثر سینمایی هم توضیح داد: زمانی که یک اثر سینمایی را به‌طور مستقل می‌سازیم، برای هرچیزی باید در نوبت خودش تصمیم‌گیری کنیم، به همین دلیل نمی‌توان گفت چه تصمیمی برای صداپیشگی این انیمیشن رئال گرفته می‌شود. البته این را می‌دانم که از بازیگران سینما برای صداپیشگی استفاده نمی‌کنم، اما بی‌شک هنرمندانی که برای این کار انتخاب می‌شوند از هنرمندان تئاتر و یا گویندگان رادیو استفاده خواهم کرد.

آزادی در پایان گفت: قرار بود معلم این فیلم یک بازیگر باشد، اما از آنجایی که من از بازیگران ایرانی خوشم نمی‌آید، تصمیم گرفتم این شخصیت را به صورت انیمیشن ۳ بعدی طراحی کنم اما بچه‌ها در این انیمیشن رئال هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.