دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

با هدف حمایت از تولید اسباب‌بازی داخلی در سال جهش تولید؛

اعلام برگزیدگان سومین رویداد ملی ایده‌آزاد کانون پرورش فکری

سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی

سینماپرس: برگزیدگان نهایی سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، آثار ۳۰ ایده‌پرداز یا گروه ایده‌پردازی، در مرحله نهایی از سوی داوران متخصص انتخاب شد تا اسناد لازم برای ارایه این ایده‌ها به سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران ارایه شود.

این آثار از بین ۱۶۰ اثر رسیده به دبیرخانه رویداد در دومرحله برگزیده شد و ملاک انتخاب آن توان دبیرخانه ایده‌آزاد برای ایجاد امکان جذب حامی صنعتی و مالی است و این انتخاب به این معنی نیست که ایده‌هایی که به این مرحله راه پیدا نکرده‌اند از نظر کیفیت در سطح پایین‌تری قرار داشته‌اند.
بر همین اساس در حالی که آمار کلی آثار رسیده نشانگر افزایش ۳۰ درصدی ارایه ایده به دبیرخانه نسبت به دوره پیشین بود، گروه مربیان متخصص در مراحل مختلف، ایده‌هایی را انتخاب کردند که بیشترین توان برای ارایه به بازار و صنعت اسباب‌بازی ایران را داشته‌ باشند.
در مرحله نخست از این میان در مجموع ۸۴ ایده شامل ۵۱ ایده ساخت بازی رومیزی و ۳۳ ایده ساخت اسباب‌بازی انتخاب و زیر نظر مربیان متخصص (منتورها) پرورش داده و تکمیل شد.
در این میان اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیرخانه ایده‌آزاد، با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و برگزاری نشست‌های حضوری یا آنلاین، تمامی توان و شناخت و تجربه‌های خود از بازار اسباب‌بازی ایران برای پیگیری و پرورش ایده‌ها و بالابردن احتمال و شانس جذب حمایت از طریق بازار سرمایه و صنعت اسباب‌بازی را در سال «جهش تولید» به‌کار خواهد گرفت.
در همین حال مربیان متخصص رویداد در بخشی جداگانه، ۹ ایده دیگر را که هسته مناسبی برای پرورش و بالندگی در آینده نزدیک را داشتند و با صرف زمان بیشتر به بالندگی و پختگی لازم جهت ارائه به بازار خواهند رسید، معرفی  و آن‌ها  شایسته تقدیر عنوان کرده‌اند.
تعدادی از ایده‌های این بخش به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد اگرچه یکی از آثار بخش برگزیدگان اصلی نیز اثر همین بچه‌هاست، کودکانی که امسال ۲۵ درصد از ایده‌های ارسال شده به رویداد متعلق به آن‌ها بود.
سال گذشته و در دومین دوره این رویداد نیز ۲۰ اثر در مجموع به مرحله نهایی راه پیدا کرد که تاکنون ۵ ایده به مرحله تولید رسیده و از سوی کانون و دیگر تولیدکنندگان به بازار عرضه شده و چند اثر دیگر نیز در مراحل تولید قرار گرفته است.
بر همین اساس اختصاص بیش از نیمی از آثار رسیده به دبیرخانه سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی ایران به گروه «بازی‌های رومیزی» نشان‌دهنده رشد و محبوبیت این دسته از سرگرمی‌ها بین مخاطبان و طراحان است و توجه به این نکته در تدوین چشم‌انداز طراحی و تولید سرگرمی‌ها قابل تأمل است.
در همین حال با توجه به شیوع بیماری کرونا قرار است آیین پایانی رویداد به احتمال زیاد در تاریخی که در آینده اعلام خواهد شد، به‌صورت مجازی برگزار شود و ایده‌پردازان نیز فیلم‌های معرفی اثر خود را به این آیین ارسال کنند تا به صورت آفلاین برای علاقه‌مندان نمایش داده شود.
یادآوری می‌شود اسامی افراد برگزیده و شایسته تقدیر سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی ایران در سایت خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir، سایت رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی به نشانی ideaazad.ir و در صفحه اختصاصی جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون در اینستاگرام به نشانی irantoyfestival@ اعلام شده است.

ایده‌پردازان منتخب سومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.