دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

به کارگردانی کاظم ملایی؛

نمایش «گورکن» ایرانی در شانگهای چین

ویشکا آسایش_ گورکن

فیلم سینمایی «گورکن» امروز در نخستین نمایش جهانی خود در بخش استعدادهای جوان آسیایی «بیست و سومین جشنواره‌ فیلم شانگهای چین» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی و به تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان، امروز دوشنبه ۲۷ جولای در نخستین نمایش جهانی خود، در سالن شماره ۳ مرکز هنری فیلم شانگهای به نمایش درخواهد آمد. این فیلم هفته آینده نیز (یکشنبه ۱۲ مرداد) در سالن بزرگ مرکز هنری FANCL برای بار دوم روی پرده خواهد رفت.

بیست و سومین جشنواره فیلم شانگهای از ٤ تا ١٢ مرداد (٢٥ جولای تا ٢ آگوست)، به صورت ترکیبی از رویدادهای فیزیکال و مجازی و نیز سینمای فضای باز برگزار می شود و در مجموع نزدیک به ۴۰۰ فیلم در چهل سینمای شهر شانگهای به نمایش در می آید.

امسال جشنواره شانگهای به علت مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، هیچ مهمان خارجی ندارد؛ حتی داوری و مراسم اعطای جایزه در دو بخش رقابتی استعدادهای جوان آسیایی و جام طلایی نیز برگزار نمی‌شود. مخاطبان برای ورود به سالن‌های سینما ملزم به داشتن ماسک هستند و پیش از ورود به سالن‌ نیز مورد تب سنجی قرار می‌گیرند.

از سینمای ایران به غیر از «گورکن»، «نجیبه» ساخته مصطفی گندم کار در بخش «استعدادهای جوان آسیایی»، «من اینجا هستم» ساخته عباس امینی و فیلم کوتاه «خرچنگ» ساخته شیوا صادق اسدی در بخش «جام طلایی»، و «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی و «پیرمردها نمی میرند» ساخته رضا جمالی در بخش «چشم انداز بین‌الملل» روی پرده خواهند رفت. مروری بر آثار فدریکو فلینی (نسخه‌های بازسازی شده با کیفیت ۴K) و مروری بر آثار کلود شابرول و نیز نمایش هشت قسمت «هری پاتر» از دیگر بخش‌های جذاب این رویداد معتبر سینمایی به شمار می‌آیند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.