جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

سید امیر سیدزاده:

باید سازمان های نظارتی دست مدیران فاسد فرهنگی را از عرصه تولید قطع کنند

سیدامیر سیدزاده در نشست خبری فیلم سینمایی «تعارض»

سینماپرس: سید امیر سیدزاده به تشریح هزینه‌های تولید یک فیلم سینمایی در شرایط کنونی پرداخت و مسائلی که جلوی پیشرفت سینما و برگشتن به حالت عادی آن را گرفته است، بررسی کرد.

به گزارش سینماپرس، سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما درباره پایین‌ترین و بالاترین سقف تولید یک فیلم سینمایی و تناسب آن با نوع عوامل و بازیگران این اثر و معضلاتی که در این حوزه وجود دارد، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، گفت: کم هزینه‌ترین فیلم یک میلیارد تومان است، این نوع فیلم‌ها معمولا لوکیشن محدودی دارند، از بازیگران تئاتر بهره می‌برند و پروداکشن عظیمی ندارند.

او افزود: اکران این فیلم‌ها قاعدتا در بخش هنر و تجربه خواهد بود و در جشنواره‌های خارجی موفق می‌شوند، چون نسل جوان و استعدادهایی نوظهور در این نوع فیلم ها دیده می‌شوند و در نهایت اگر فیلم خوب و موفقی باشد می‌توان پیش بینی کرد پول خودش را وصول کند.

این تهیه کننده با اشاره به مشخصات فیلم‌هایی با هزینه‌های متوسط، عنوان کرد: این فیلم‌ها با هزینه‌ای بین چهار میلیارد تا شش میلیارد تومان ساخته می‌شود، در این‌ نوع فیلم ها می‌توان ازیک یا دو بازیگرمطرح بهره برد و لوکیشن‌ها و پروداکشن در حد متوسط خواهند بود.

تهیه کننده «تعارض» بیان کرد: نوع بعدی فیلم‌های لاکچری و گران قیمت هستند، در این دسته در بحث بودجه محدودیت و سقفی وجود ندارد و دست سازنده برای بهره بردن از هر امکانی باز است. متاسفانه اکثرشان از طریق پول‌های نادرست ساخته می‌شوند و اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم با وضعیت فعلی سینما و پولی که الان باید برای فیلم خرج کنیم عده بسیار انگشت شماری می‌توانند این نوع فیلم‌ها را بسازند.

وی افزود:دلیل سرمایه گذاران برای تولید این فیلم ها، شخصی و مربوط به خودشان است و ربطی به سینما ندارد این‌ها یا عشق بازیگری دارند و نقش می‌خرند، برای دیده شدن عشق عکس گرفتن با هنرمند دارند یا اینکه می‌خواهند پولشویی کنند. آن‌ها به اسم کار فرهنگی و تولید در سینما از یک سری فاکتورها و مسائلی که زیر دید اداره‌ها و سازمان ذی ربط می‌تواند باشد، فرار می‌کنند و پولشویی اتفاق می‌افتد.

سید زاده در پاسخ به این سوال که در شرایطی که هرچه سینما رو به افول می‌رود نرخ تولید در حال افزایش است آن هم درشرایط نامناسب اقتصادی، چه آینده‌ای در انتظار سینما خواهد بود، بیان کرد: بدون شک امسال سینما تعطیل است، اما اگر با تمهیداتی بتوانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم و همه چیز به صورت عادی برگردد به صورتی که در سال آینده مخاطب ما بدون ترس از کرونا جرات رفتن به سینما را داشته باشد از طرفی نظارت سازمان‌های ذیربط به عرضه و تولید فیلم بیشتر شود.

وی گفت:باید سازمان های نظارتی دست مدیران فاسد فرهنگی را از عرصه تولید قطع کنند، دست افرادی که مجوز فیلم و سریال را فقط برای خودشان آن هم در اکثر مواقع تلفنی و غیر حضوری صادر می‌کنند و باعث بیکاری عده زیادی از هنرمندان شدند کوتاه شود، سفارش پذیری با تلفن و اعمال نظرهای شخصی مسئولان فرهنگی ما جمع شود تا بتوانیم فیلم‌های قابل تاملی در ژانرهای مختلف با قیمت متوسط بسازیم همچنین دستمزد برخی از بازیگران به عنوان معضل بزرگ سینمای ایران را پایین بیاوریم جای امیدواری می‌ماند که در سال آتی موفق شویم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.