سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸

ولنگاری در رسانه ملی؛

نویسندگی «شاهرگ» انقلابی در دست یک منوالفکر نا بلد!

سریال تلویزیونی «شاهرگ»

سینماپرس: سفارش نگارش فیلمنامه یک سریال با موضوعی انقلابی به فردی که سابقه و تجربه‌ای در این زمینه ندارد، موجب ناکامی این سریال شد!

به گزارش سینماپرس، روزنامه کیهان در یادداشتی نوشت: سریال «شاهرگ» که هر شب از شبکه دوم سیما پخش می‌شود، به رغم برخورداری از موضوعی مهم و قابل تقدیر، اما به دلیل ابتلا به فیلمنامه‌ای ضعیف، نتوانسته به موفقیت برسد.
این سریال درحالی دارای سوژه‌ای درباره دوره صدر انقلاب اسلامی است که کار نگارش آن به فردی سپرده شده که تجربه کار و نسبتی با موضوع این سریال ندارد و اغلب آثار وی، دارای محتوایی در تضاد با اهداف سریال «شاهرگ» هستند. برخی رسانه‌ها گزارش دادند که نویسنده فیلمنامه سریال «شاهرگ» قبلا فیلم کوتاهی ساخته بود که به دلیل محتوای نامناسب، حتی امکان نمایش در جشنواره فیلم کوتاه تهران را هم نیافته بود! براساس این گزارش، این فرد همچنین در اعتراض به آنچه سانسور و ممیزی خوانده بود، از شرکت در کارگاه فیلمسازی در جشنواره فیلم کوتاه تهران خودداری کرده بود.
حال جای سؤال است که چنین فردی، با این سوابق و رویکرد، چگونه و بر چه اساسی برای نگارش فیلمنامه یک سریال تلویزیونی درباره انقلاب اسلامی و علیه سازمان منافقین گزینش شده است؟ اگر نتیجه این سفارش، موفقیت‌آمیز بود، می‌شد این گزینش را در حیطه تخصص‌گرایی قلمداد کرد، اما فیلمنامه ضعیف سریال «شاهرگ» نشان می‌دهد که این فرد حتی تخصص و تبحری هم در زمینه فیلمنامه‌نویسی ندارد. پیش از این نیز فصل ششم سریال پایتخت به دلیل فیلم‌نامه ضعیف مورد انتقاد گسترده قرار گرفت تا جایی که پخش این سریال ناتمام ماند. این اتفاقات نشان می‌دهد مسئولان حوزه رسانه ملی نسبت به نویسندگان آثار تلویزیونی بی‌تفاوت هستند یا این را کم‌اهمیت می‌دانند که گزینش مناسبی در این بخش اعمال نمی‌کنند؛ در حالی که فیلمنامه جان‌مایه یک اثر نمایشی و سینمایی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.