شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

اکران آنلاین؛ تهدید یا فرصت؟!/۴

یشایایی: تجربه ثابت کرد که اکران آنلاین فیلم ها در کشور ما نمی تواند موفق باشد/ مسئولان تدبیری برای تشویق مردم برای حضور در سالن های سینما اندیشه کنند

هارون یشایایی در آیین نکوداشت‌ نوزدهمین جشن خانه سینما

سینماپرس: هارون یشایایی تهیه کننده پیشکسوت سینمای ایران با توجه به گسترش ویروس کرونا که منجر به تعطیلی برخی سالن های سینما و عدم استقبال مردم از سینماها شده در خصوص وضعیت اکران آنلاین گفت: تجربه ثابت کرد که اکران آنلاین فیلم ها در کشور ما نمی تواند موفق باشد و اجرای اکران آنلاین بعضاً با شکست هایی از جمله مسأله قاچاق فیلم ها روبرو شد که به ضرر سرمایه گذاران و تهیه کنندگان سینما است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «اجاره نشین ها» و «ناخدا خورشید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم کسانی که مدیران و سیاست گذاران باید در این بحران کرونا که صنعت سینما به شدت دچار آسیب و خسران شده برنامه ریزی های دقیق و حساب شده ای داشته باشند تا این هنر-صنعت بیش از این دچار بحران نشود.

وی ادامه داد: سینما رفتن یک فرهنگ ارزشمند در میان مردم هنر دوست است و با ندانم کاری نباید کاری کرد که فرهنگ سینما رفتن از بین برود و مردم بعد از دوران کرونا هم دیگر علاقه ای برای حضور در سالن های سینما از خود نشان ندهند.

یشایایی با بیان اینکه به هر حال ویروس منحوس کرونا یک زمانی فروکش می کند اظهار داشت: ما نباید اجازه دهیم این ویروس منجر به نابودی همیشگی سینمای ایران شود و مردم دیگر رغبتی برای حضور در سالن های سینما نداشته باشند. بی شک خود سینما رفتن بسیار جذاب است، یک نوع رابطه اجتماعی است و باعث می شود مردم از فضای محدود خانه و فضای مجازی و گوشی های موبایل شان ساعتی دور شوند!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «در مسیر تندباد» و «هامون» در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد:  مسئولان تدبیری برای تشویق مردم برای حضور در سالن های سینما اندیشه کنند؛ بنده بیش از اینکه با اکران آنلاین موافق باشم، امیدوارم سینماها در سراسر کشور راه بیفتند و بتوانیم شاهد حضور حداکثری مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و امنیتی در سالن های سینما باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.